kaasfondu

ik krijg vanavond visite en wou eigenlijk gaan kaasfonduen met van die kant en klare pakjes.
Eens bedacht ik mij, mag ik dit wel??

Weet iemand het antwoord????

volgens mij is dat geen enkel probleem omdat deze kazen gepasturiseerd zijn, alleen rauwmelkse kazen mag je niet eten ivm bacterieen.   meestal staat het dan op de ververpakking au lait cru   in dit geval niet eten!

zou zo zeggen een hele gezellige avond. en geniet ervan

groetjes linda

Helaas staat op de ene doos alleen dat er zwitserse kazen inzitten (heel ruim begrip..)
Op de anders staan wel een aantal kazen genoemd maar geen idee of deze goed of slecht ziijn...Ze hebben er verder niets bij vermeld.

volgens mij (weet het natuurlijk niet zeker) zijn ze verplicht om het te vermelden als ze rauwmelkse kazen gebruiken, dus kan je ervan uitgaan dat de fondu kazen niet van rauwe melk is gemaakt, maar als je twijfelt zou ik het zekere voor het onzekere nemen.

misschien weet iemand anders het zeker??? dacht eigenlijk dat het op kaasproducten vermeld stond (staat er ook niet iets van paturisatie?)

groetjes linda

ik heb nog ff gekeken, maar ze zeggen dat   de meeste kazen en kaasproducten die in nederland verkocht worden niet zijn gemaakt van rauwe melk, dus veilig om te eten.
en dat het anders op de verpakking staat.   hoop dat je er wat aan hebt!

fijne avond.     groetjes linda

Hallo!

Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij zijn rauwmelkse kazen altijd maar een paar dagen houdbaar. Vandaar dat ze bijna niet te krijgen zijn, alleen bij echte kaasboeren ofzo. Alles uit de winkel (wat dus langer bewaard moet blijven) is dus geen rauwmelkse kaas.
Zo'n pakje voor de kaasfonsue moet zelfs veel langer houdbaar zijn, dus kan volgens mij nooit rauwmelks zijn???????
Groetjes en eet smakelijk!

NathalieMS
(34W+5)

Terug
Bovenaan