Kachel afschermen??

Hoi,
Onze dochter is nu ruim 9 maand en ze kruipt nog niet, maar zal dat ws wel binnen een paar maanden gaan doen.
We gaan nu de winter in, en dus moet de kachel dan aan, wij hebben nog een (oude) gaskachel, die word dus behoorlijk heet, vooral bij het raampje (waar de vlammen zitten)
Wie heeft hier ervaring mee, en hoe lossen jullie dit op? Is het verstandig om een of ander scherm te maken om zo de kachel af te schermen?
 
Hoi Anja,

Ja dit is zeker verstandig,ze gaan zich namelijk aan alles optrekken dus misschien ook wel aan de kachel.Tot dat ze begrijpt dat ze niet aan de kachel mag komen zou ik er gewoon een scherm voorzetten.
Groetjes
 
Hoi Lili,
Ja, tot die conclusie was ik ook al gekomen, ik had mijn vraag ook op een ander forum gezet, en daar kwam dit ook uit, dus ik zal een scherm gaan maken.
Je hoort hier eigenlijk niemand over, maar de meesten hebben natuurlijk verwarming en die wordt niet zo warm en zit niet zo in het zicht
Bedankt voor je reactie
 
Je kan eventueel een speciaal hekje kopen, net zoiets als een traphekje, maar groter en bestaande uit verschillende "delen". Zo kan je het "plooien" naar de gewenste vorm.
 
Hier hetzelfde probleem want mijn ouders hebben een allesbrander (brandt op hout) en die wordt dus ook gloeiendheet.... Zo'n rekje klinkt leuk maar die uk van mij kan staan en trekt zich gemakkelijk op aan alles wat maar in de buurt is. Vanmorgen zelfs nog aan de ovendeur....! Is er iemand die nog meer ideeen heeft?

Groetjes, Patricia
 
Patricia, ik ben van plan zelf iets te maken, een hekje wat ik met bv haken in de muur van de schouw vast kan maken, een los hekje zie ik idd niet zo zitten
 
Mijn schoonouders hebben ook een kachel en 3 kleinkinderen (waaronder mijn zoon) in de leeftijd van 8 maanden tot 3 jaar. Mijn schoonvader (de schat) heeft zelf idd eeh hekje gemaakt omdat zo'n los hekje echt niet werkt veel te slap! Hij heeft aan beide zijden van de kachel in de muur ringen/haken bevestigd, en een scherm gemaakt in een wijde boog om de kachel in het midden heeft hij nog een soort versteviging gemaakt zodat het niet kan inklappen als z'n kleinkinderen zich eraan optrekken. (sorry het is wat moeilijk onder woorden te brengen) Het scherm is wel een open constructie, zodat de warmte uiteraard wel de kamer in kan. Het lijkt misschien wat overdreven dat hij dit allemaal doet, maar mijn schoonmoeder past één dag in de week op mijn zoontje en ook regelmatig op zijn jongere neefje.
 
Terug
Bovenaan