Kado-ideeën voor 2e verjaardag?

Hallo,

Onze dochter wordt binnenkort twee jaar. Nu vragen al veel mensen in mijn omgeving wat een leuk kadootje voor haar is. Ik weet wel een paar dingen, maar hebben jullie suggesties en ervaringen wat voor speeltjes  favoriet zijn voor een 2 jarige?

Dank alvast,

Monique
 
onze dochter is eind maart 2 jaar geworden.
Zei is erg gek op puzzels maken.
Wij hebben voor haar een speel en leertelefoon gekocht van Vtech.
Wat je ook kan vragen?kopen is:
Een kleine sofa/stoeltje.
Voorlees boeken.
Ik zelf ben gek op speelgoed waar ze wat mee kunnen leren.
Succes en alvast een fijne verjaardag toegewenst!

Groeten van Miena.
 
ik heb zelf ook een dochtertje die bijna twee wordt en heb dezelfde vraag. Speelgoed heeft ze genoeg , kleding vind ik niet zo leuk (heeft ze tot d'r derde verjaardag ook al genoeg daar niet van)maar ik wil ook iets nuttigs vragen, maar heb geen idee wat. Ze heeft eigenlijk al van alles, ik weet echt niets te verzinnen als mensen het me vragen. Ze is gek op dora, poeh, blokken, puzzels, in de zandbak spelen enzo, maar daar heeft ze genoeg materiaal voor. Ze is heel leergierig en kan een hele tijd heel aandachtig een houten puzzel maken(ik moet soms drie keer kijken waar die in moet)en torens bouwen. Ik zal dit onderwerp volgen, misschien zijn er voor ons ook nog leuke tips(tot ongeveer 20 euro)

groetjes an
 
Onze zoon heeft onlangs van zijn oma (mijn schoonmoeder) een driewieler gekregen. Ik vond eigenlijk wel dat hij zoiets op zijn 2e verjaardag kon krijgen... maar ja, het was er al. Misschien is dit een leuk kado-idee?
Persoonlijk ben ik nogal fan van houten speelgoed. Duurzaam en zonder batterijen!! Je hebt van Allehand www.allehand.nl  hele leuke spulletjes. Dieren-lotto. Spelletjes met onderscheid groot-klein, vormen, kleuren, knutsel-materiaal, enzovoors. Onze zoon wordt in september 2 jaar. Ik heb ook alvast mijn ogen en oren een beetje hiervoor open gesteld.
Ik lees lekker mee, ben benieuwd naar meerdere reacties.

Groetjes Marieke
 
Enkele ideetjes die ik jullie uit ervaring kan geven, mijn zoontje is namelijk in febr. 2 jaar geworden en hij is gek van lezen en puzzelen, ook spelen met knuffeldieren en poppen vind hij leuk, begint nu echt te fantaseren en de poppen erbij te betrekken.
Verder kan je peuterkrijtjes halen vb bij bruna, kleuren is ook erg leuk namelijk.
je hebt van die foampuzzels met letters en cijfers die je in elkaar kan maken, uren zoet is hij ermee.
misschien heb je er iets aan.
succes
 
hoi
mijn zoontje word in juli 2 en ik hou dit forum ook in de gaten! want wat heeft hij toch al vreselijk veel speelgoed verzameld in de 2 jaar dat hij er is!!! soms weet ik van gekkigheid niet waar ik het laten moet!   Mensen vragen mij nu ook al wat ze kunnen halen. Hij is momenteel veel bezig met kleuren en kleien. en hij vind verf voor in bad ook errug leuk! zelf denk ik dat we een werkbankje gaan kopen. hij wil ook steeds papa helpen in de schuur dus dat zal wel in de smaak vallen.
 
Hoi Monique,
Wij hebben onze zoon een fiets met zijwieltejs gegeven voor zijn tweede verjaardag dat was een geweldig cadeau, hij kon toen overigens al wel fietsen op een fiets met zijwieltjes. Wij hebben toen een toeter en een vlag er bij gevraagd aan de visite.
Ook een houtentrein is erg leuk en je kan dat ook makelijk uitbreiden, die kan je dan ook weer vragen.
Verf en knutselen zijn hier ook veel grbuikt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groeten Marieke mv Rick 2jr9mnd en Joost 9mnd
 
Terug
Bovenaan