Kado ideeën kraamfeest

<p>Ik ben de hele zwangerschap al bezig om een lijstje.nl te maken en aan te vullen, maar mijn inspiratie is op. Wie heeft leuke kadotips om op het lijstje te zetten voor het kraamfeest als onze baby geboren is?</p>

Hydrofiele luiers, gewone luiers, zo'n spiegel voor in de auto dat je je kindje kan zien, billen creme, billen doekjes, grote maat kleding, kado bonnen

Dat had ik ook.
Kheb ook wat leukere hydrofiele doeken gevraagd,

Ledikantdekens
Babygym
Speenkoord
Boxkleed
Maxi cosi hanger
Rammelaar

Ik heb ook een lijstje gemaakt daar, super handig! Van veel mensen krijgen we kleding, maar wie vraagt wat we willen krijgt de link en van cadeaubonnen koop ik zelf dingen van het lijstje. Het geld leggen we bij elkaar voor een loopfiets Ik heb er op staan:
-specifieke kledingstukken die ik tof vind
- slofjes van Aapies
- regenlaarsjes
- een babyfloat
- prentenboeken van Dribbel, Kikker en Charlotte Dematons (tip: de gele ballon)
- allerlei duplo
- speelgoed zoals stapelbekers, rammelaar etc
- ritselboekjes
- speelgoed voor in bad
- speelgoed voor op het strand
- spaarpot
- activiteiten kleed
- speelgoed om in de box te hangen, ik heb een leuke activiteiten olifant van fisher price
- milestone kaarten
- slaapzak
- shampoo, douchegel, olie etc van neutral
- cadeaubonnen
Wat ik niet op de lijst had maar wel kreeg en erg leuk vond:
- bordje en bestek
- nachtlampje
- koffertje van karton met haar naam er op. Tas voor het KDV is ook leuk om te vragen
- strandlaken en badpak
Dat was het even voor nu, hopelijk zit er wat voor je bij!

Ik vind kleding een beetje kritisch. Wij hebben diverse kleertjes gekregen voor bepaalde seizoenen, bijvoorbeeld de zomer. Maar onze jongens zijn zo groot uitgevallen dat tegen de tijd dat het zomer was, ze al te groot waren voor de kleertjes.. Hetzelfde met winterkleding.. Heb dus best wat mooie nieuwe kleertjes ongebruikt in een doos op zolder staan, zonde! Van mijn collega's heb ik een tegoedbon gekregen zodat ik zelf kleding kon kopen, ideaal!
Andere leuke dingen zijn:
- speenketting met de naam (ideaal voor het kdv!)
- kleine stickertjes met de naam, die je op servies (bakjes voor het kdv bijvoorbeeld) en kleding kan plakken. Ik heb stickertjes die er ook op blijven zitten in de wasmachine / vaatwasser / vriezer, super praktisch!
- XL hydrofiel doek
- dekentje, wij hebben er standaard een in de auto liggen. Zeker in de winter erg handig, kindje in de maxi cosi, gordel vastmaken en dan de deken er over.
- schuimmat puzzle. Voor de jongste gebruik ik deze als matje om buiten in de tuin te liggen, de oudste (2jr) gebruikt deze om met zijn autootjes erover te rijden als speelmat
- opblaasbare strandbal, plezier voor jong & oud, wordt hier dagelijks gebruikt ook in huis :D
- klein zacht balletje voor in het water /zwembad om mee te spelen
- 2 exact dezelfde knuffeltjes. Onze oudste had echt een favoriet en toevallig hadden wij deze 2x gekregen van verschillende personen. Hij slaapt dus niet zonder zijn beer. Nu is 1 beer thuis en 1 op het kdv :) Voor de jongste heb ik nu 2 konijntjes gekocht en probeer deze ook als zijn favoriet te krijgen, zodat wij straks bij hem dezelfde truc uit kunnen halen :)
- kinderrugzakje

Succes!

Terug
Bovenaan