Kadootje oudste bij geboorte 2e?

Hoi allemaal

ik heb een dochter van 1 1/2. Over een maand of 2 wordt ons 2e kindje geboren. Nu wil ik graag weten van jullie: hebben jullie de oudste een kadootje gegeven toen de baby werd geboren? En wat dan?

Groetjes, Paulien

wij hebben dit niet gedaan zelf.... maar wisten wel dat opa&oma (mijn ouders) in de kraammand ook een pakje hadden zitten voor de grote broer.
Had wel wat kleinigheidjes in de kast staan (een boekje, een autootje) voor als de kraamvisite hem helemaal zou vergeten en hij daar erg verdrietig van zou worden.... maar ik denk dat 1 op de 3 ook aan de grote broer hadden gedacht bij ons en hij werd dus niet vergeten.
Geen grote dingen, maar gewoon ook iets om uit te mogen pakken (en dan ook nog het pakje van de baby haha dus dubbel leuk!!!)

Hij was toen 19 maand en eigenlijk leek hij het allemaal heel gewoon te vinden... hij zei altijd baby en wees dan naar mijn buik en toen hij de baby voor het eerst zag en wij dat zeiden keek hij eens goed... aaide over het hoofde: baby! en wees naar de baby ipv van mijn buik. Vervolgens ging hij zitten spelen met de ballonnen :)

Hoi,
We hadden een dochter van ruim 3  toen ons zoontje werd geboren. We hebben haar een grote babypop gegeven. Zo kon ze lekker zelf tutten, want echt iets met de baby doen kan in het begin niet echt.
Ze deed ook de zoogcompressen onder haar hemdje, en zat zelfs een keer met zo'n mega groot kraamverband in haar broekje op de bank..Echt humor was het!
Nu hebben we pas een derde kindje gekregen, weer een meisje, en de oudste zijn nu 8, en 4,5 jaar, zo leuk!
Ze hebben beide een grote diddle knuffel gekregen, die wilde ze allang hebben, en ik heb het onthouden. en nu uit naam van hun nieuwe zusje gegeven, zodat ze meteen iets ''positiefs betekend'' voor hen.Het gaat prima, ze vinden het erg leuk.
Succes, groet Rina

Wij hebben voor onze oudste (4) een Vtech tv computer gekocht. Wij gaan dit geven uit naam van de baby.
Omdat dit een vrij duur kado is, hebben wij met zijn verjaardag een kleiner kadootje gegeven en zullen wij sinterklaas ook soberder houden.
Maar wij vinden het belangrijk dat hij ook iets krijgt waar hij dan vervolgens ook lekker mee kan spelen als het in de winter slecht weer is en er visite is.

gr mama van MD

Hallo Paulien,

Ik ben zelf zwanger van de eerste, maar als wij op kraamvisite gaan waar ze al kinderen hebben nemen we altijd wat voor ze mee. Ik vind het zielig om ze over te slaan en zo betrek je ze toch bij de kleine.  Wij feliciteren  ze  dan met hun kleine broertje of zusje en geven een klein cadeautje. Dit valt altijd in goede aarde.
Als je al een kleintje hebt is dit ook een goed idee. Het zou jammer zijn als ze jaloers worden, omdat de kleine heel veel aandacht krijgt en zij niet.
En inderdaad het is al helemaal slim als je zegt dat het van het kleine broertje of zusje komt. Een heel slim idee dames!

Groetjes Mineko

bij vrienden met twee of meer kinderen wordt er altijd een cadeautje voor iedereen meegenomen. dus bij de kraamvisite maar ook bij verjaardagen. wel kleinigheidjes, het gaat om het idee!

en inderdaad ook een cadeautje voor de oudste van de baby, dat valt super goed, mits de oudste oud genoeg is om het te kunnen plaatsen.

het geven van een babypop is echt een super idee zeg! Die ga ik onthouden. Maar bij ons moet de eerste nog geboren worden, dus dat zal nog wel even duren!

Hallo,

Wij hebben er bewust voor gekozen om ons dochtertje van nog geen uur oud een cadeautje aan mijn andere dochter te laten geven.

Hierbij vertelde wij natuurlijk dit krijg je van je zusje omdat ze zo blij is dat ze bij jou mag komen wonen en dat ze blij is met zo'n grote zus als zij.

Mijn oudste dochter vond het geweldig en was natuurlijk meteen gek op haar zusje.

Groetjes

Hoi,

Ik denk dat wij onze dochter ook een cadeautje laten geven aan de baby. En ik denk niet dat zij een cadeautje krijgt. Ook vind ik het niet nodig dat de kraamvisite voor haar een cadeautje meeneemt. Ze moet nu ook leren dat als er iemand anders jarig is dat zij geen cadeautjes krijgt. Als haar nichtje jarig is krijgt zij toch ook niets. Ze heeft daar helemaal geen problemen mee.

Groetjes

Terug
Bovenaan