Kadotjes voor een 2e baby

Hii iedereen,

Heb jullie tips of ideeën voor een kadotje voor een 2e kindje?
Ik ben namelijk in blijde verwachting van een 2e kindje! Hierdoor heb ik alle baby spullen al. We zijn nu voor een peuterkamer aan het sparen.
Mijn schoonouders willen graag een meerijdplankje kopen voor ons. Maar mijn ouders willen ook een wat groter kado kopen.
Ik zou niet weten wat we kunnen vragen. Onze oudste is nog geen 2 als baby 2 komt. Knuffels en kleren krijg ie vast genoeg weer van het kraambezoek. Ik zelf denk aan een autostoeltje, maar dat is dan weer meer toekomst gericht.
Zijn er nog ideeën en tips? Of andere dingen die onmisbaar zijn voor een 2e kindje?

Liefs!
 
Stoel voor aan de eettafel?
Autostoeltje? Ook al is dat meer toekomstgericht, je zal hem toch eens nodig gaan hebben.
Newborn fotoshoot?
Iets nieuws voor in de babykamer? 
Sowieso lastig voor een 2e, je hebt al zoveel spullen dan in huis, heel herkenbaar. Je zou ook eens kunnen kijken naar het project MommaLuv. Ipv zelf cadeautjes ontvangen, kan kraamvisite doneren en gaat het naar een moeder in een ontwikkelingsland.
 
Ik heb draagzak gevraagd. Ik ben nu 38 weken en de 1e is 2 geweest ma voor grote afstanden is draagzak dan makkelijker denk ik. Kan de andere gewoon in de kinderwagen als die geen zin meer hebt
 
Hier 2 meiden met 21 maanden leeftijdsverschil en ik vond het destijds ook erg lastig...

Hier wat ideetjes:
- draagzak (Die had ik bij de 1e nog niet, bij de 2e was ie onmisbaar)
- groot kleed voor op de grond om op te spelen
- stoeltje(s) op kinder formaat. Mn dochters zitten er dagelijks op en gelukkig hebben we er 2, anders zou het enorm veel ruzie zijn
- maxi cosi voetenzak
- een goede, wat duurdere slaapzak
- extra fietszitje
 
Misschien een donatie voor de spaarrekening van de kleine? Is wat praktisch maar ook wel mooi om samen te sparen. 
Een fotoshoot met je 2 jarige kindje er ook bij vind ik ook een leuk idee. 
Autostoel/tafelstoel is inderdaad altijd goed. 
Ik zou zelf voor een volgende wel eens een babyhangmat voor in de box willen uitproberen. Maar dan weet je weer niet of er behoefte aan extra geborgenheid gaat zijn.
 
Terug
Bovenaan