kamerolifantje

Hallo meiden!!

Ff een vraagje... Ik ben gestopt met de pil (sinds gisteren, haha) en had het net met m'n vriend over borstvoeding. Nu zegt hij dat vrouwen die borstvoeding geven, daar van af kunnen vallen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik weet het..... zover is het voor ons nog lang niet, maar was gewoon even discussie dat wij hier hadden. Ik zie er namelijk zo tegenop dat ik - mocht ik zwanger raken - zo'n kamerolifantje wordt en mega-dik zal worden. Natuurlijk heb je dat ook wel een beetje zelf in de hand he. Eten voor twee is toch een beetje een 'fabeltje'?

Hoop dat jullie me/ons wat duidelijkheid kunnen geven.

Groetjes,
Chantal en Tony

Ja, zoals je zelf al zegt heb je het wel een beetje in de hand, maar echt niet alles hoor. Ikzelf heb gewoon gegeten en ben blijven bewegen (sporten e.d)  en in totaal nu 15 kilo aangekomen. Dus....
Verder ligt het eraan of je kunt blijven bewegen, je kunt ook best klachten krijgen waardoor dat echt niet meer goed gaat en of je vocht vasthoudt, en daar is ook weinig aan te doen.
Verder moet ik even kwijt dat ik de term kamerolifantje een beetje denigrerend vind voor al die vrouwen die nu hoogzwanger zijn.....
Het gaat er tenslotte om of je kindje gezond is en dat je jezelf lekker voelt en die kilo's da's maar bijzaak. Alhoewel het natuurlijk wel lekker is als het er niet teveel worden.. maar wat is teveel....
En wat betreft borstvoeding.. dit helpt bij sommigen om eerder de zwangerschapskilo's kwijt te raken, maar niet altijd hoor.
Groetjes V.
Inmiddels 3 dagen overtijd.

Hoi Veerle,

Ik heb geen berichtje over je kunnen vinden, maar was even benieuwd of die 3 dagen overtijd voor jou positief hebben uitgepakt!!

Overigens was de term kamerolifantje totaal niet denegrerend bedoeld hoor!!!  
Kwam gewoon even geen andere term in me op. Ik ben van mezelf al niet zo slank en ben echt bang dat ik tijdens een zwangerschap helemaal rond zal worden. Maar inderdaad, dat heb je zelf helemaal in de hand. En ach, zover is het bij mij helemaal nog niet.  

Ben benieuwd hoe het inmiddels met jou gaat.

Groetjes,
Chantal

Hoi Chantal,
ik dacht al dat je het niet zo had bedoeld, maar soms kunnen dingen gewoon een beetje raar overkomen. Ik ben zelf ook niet de dunste. Maat 42/44 zeg maar en op zich valt het mee hoor. Inmiddels zit ik op 16 kilo erbij, maar het is redelijk goed verdeeld. Het meeste zit natuurlijk bij de buik, maar het is nog allemaal in proportie. Terwijl je dat met dit aantal kilo's misschien anders verwacht. Maar goed, alles zit er dus nog. Ben inmiddels dus 6 dagen overtijd. A.s. dinsdag gaan ze in het ziekenhuis een CTG en echo maken of alles nog goed is. Dat doen ze hier standaard als je 10 dagen overtijd bent. En dan gaan ze ook meteen een afspraak maken voor in te leiden. Dat zou dan waarschijnlijk volgende week vrijdag worden. Al hoop ik natuurlijk dat het uit zichzelf zich aankondigt, want al dat ziekenhuisgedoe vind ik maar niks en ingeleid worden lijkt me helemaal niet leuk. Dus.... we hebben die kleine al ferm toegesproken dat ie voor dinsdag maar moet komen. Helaas heeft het tot nu toe niet geholpen. Zelfs met dit stormweer, of misschien wel juist daarom, is ie blijven zitten. Nou ja we zien wel.
In elk geval bedankt voor je belangstelling.
Groetjes V.

Hoi,

Het verhaal is inderdaad dat je er sneller van afvalt maar ik ken legio vrouwen in mijn omgeving die lang BV gaven en waar toch wel wat kilo's bleven plakken. Ik denk dat de meeste vrouwen toch wel iets aan de lijn moeten doen na de bevalling of BV periode om weer op hun oude gewicht te komen.

Hoeveel je in de zwangerschap aankomt heb je niet volledig zelf in de hand. Als je zwangerschap ziet als vrijbrief om te gaan vreten wat je wilt dan kom je meer aan dan nodig. Echter, hormonale trek is soms heeeeeeel moeilijk te weerstaan. Ik kan 's ochtends fantaseren over knakworsten en appeltaart en vind het erg moeilijk hier met mate aan toe te geven. In mijn eerste zwangerschap ben ik 17 kg aangekomen waarvan er 8 bleven plakken na de bevalling. Met wat lijnen was ik na 4 maanden weer op mijn oude gewicht. Blijven bewegen helpt wel maar ik moet wel zeggen dat ik met bekkenklachten toch rond de 25 weken ben gestopt. Dan gaat het wel hard.

Nu zie ik wel, ik probeer op te letten wat ik eet maar geef er af en toe ook aan toe. Die kilo''s raak ik wel weer kwijt. Vaak zie je trouwens ook dat als je erg mager bent, je wat meer aankomt. Je lichaam gaat een voorraadje vet kweken.

Maak je niet al te druk, zeker niet vooraf. Geniet, maar eet met mate!

Ingeborg

hoi hoi
wat wel zo ia dat als je een kind hebt gekregen dat jet lichaam een andere vorm krijgt.meer vrouwelijker zeg maar.maar je hoeft echt geen kamerolifantje te worden hoor.
zelf woog ik na de geboorte van mij oudste wtee nog minder als daarvoor.nu heb ik 5 kids en de en de ena laatste heeft me echt genekt.eerder woog ik altijd zo rond de 55/60kg en nu weeg ik 70kg.ik kan er echt nog wel wat aan doen maar aangezien we bezig zijn voor een zesde doe ik dat na die tijd wel.
maar weet je het belangerijkste is dat je een goede zwangerschap hebt een een gezond kindje.
liefs sil

Hallo,
Bij de eerste zwangerschap ben ik bijna 25 kg aangekomen en voelde me toen inderdaad een kamerolifant. Ik hield ook megaveel vocht vast, dat nog eens in mijn benen/voeten zat. Na de bevalling ben ik gelukkig wel bijna alles kwijt geraakt, maar of dit aan de borstvoeding ligt (ruim een jaar BV gegeven).? Bij de tweede was ik minder aangekomen en heb daarna ook een geruime tijd BV gegeven. Door een dieet wat ik moest volgen i.v.m. mogelijke allergie bij mijn zoontje zijn de kilos eraf gevlogen en zat ik zelfs bijna onder mijn normale gewicht, dus niet echt een graadmeter.
Ik heb ook wel eens gehoord, dat je juist afvalt als je stopt met de BV. Wie zal het zeggen?
Groetjes, Yoeke

Terug
Bovenaan