kampeervakantie

wij willen volgende zomer gaan kamperen in de tent met onze zoon die dan 1 jaar is. Wij hebben zelf weinig ervaring met kamperen, maar het lijkt ons wel het leukste om te doen met de kleine.
Heeft er iemand tips voor de reis, campings, of andere dingen waar we rekening mee moeten houden?
 
Hoi hoi,

Wij hebben al 2 x met onze zoon gekampeerd. 1x toen hij 6 maanden was, en 1x met 1,5 jaar. Was echt heel erg leuk. Ons zoontje ligt dan in een derian travel cot. Dat is een tentje ipv een kampingbedje. (Die zijn vaak wat groot voor in een tent.) Ons zoontje ligt daar altijd in als hij ergens anders slaapt. Verder is een kinder wasgelegenheid wel fijn. Kan je op letten als je een camping zoekt, en een goed kleed, het liefst met een plastic onderlaag, waar je zoon lekker op kan spelen.

Verder gewoon over je heen laten komen! Je zoontje zal het geweldig vinden!

Groetjes Liff
 
Veel mensen zien vooral bezwaren voor het kamperen met hele jonge kinderen. Dat hoeft niet! Er zijn speciale campings die zich richten met de faciliteiten op jonge kinderen. Wij hebben zelf ook gekampeerd met de kinderen (ook met 12 maanden) door zelf alles in een fietskar mee te slepen. En dat was ook goed te doen. Voor het optimale effect onderweg hadden wij de pot boven op de bagage gebonden:)
Ik heb een paar uitvoerige kampeerideeen met adressen opgenomen in mijn boek dat pasgeleden verschenen is ('Genieten met je baby'). Te vinden in de boekhandel. Of als je einde van de week langskomt op de jongegezinnenbeurs dan kun je het even inzien. Ik geef daar dagelijks een of twee lezingen over het boek.
Groetjes,
Jan
 
Hallo Daantjes,

Heb je inmiddels al besloten of je met je zoontje gaat kamperen? Als je meer wilt weten over het kamperen met kinderen of wilt weten welke camping geschikt is, dan helpen we je graag daarbij. Eurocamp biedt luxe stacaravans en bungalowtenten aan in heel Europa. Een aantal campings vallen onder ons 'Petit Paradis-programma', deze zijn speciaal geschikt voor gezinnen met babies en peuters. Meer informatie vind je op www.petitparadis.nl. Als je een email stuurt naar webcare@eurocamp.nl met de gewenste datum en specifieke wensen dan kunnen we je vrijblijvend een aantal mogelijkheden op maat toesturen.

Met vriendelijke groeten,
Eurocamp Webcareteam
 
Terug
Bovenaan