Kamperen: huilen voor het slapen gaan in de tent, overlast buren?

Goedemorgen dames!

Wij willen gaan kamperen in Frankrijk en nu zijn we afgelopen weekend wezen proefkamperen, dit ging op zich goed alleen het slapen gaan ging gepaard met gehuil en in zo'n tent klinkt het super hard. We stonden vrijwel alleen dus de overlast viel mee maar we dachten wel als  ze dat straks in Frankrijk ook doet dat, vooral ik me daar wel heel vervelend bij voel. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe losden jullie het op?
Thuis huilt ze vrijwel nooit voor het slapen gaan en ze is 16 maanden oud.

We hebben onze dochter voor het slapen gaan ook lekker laten spelen in de tent zodat ze kon wennen.

Het is ook wel erg licht in de tent als ze naar bed gaat ( 19/19.30 uur). Heeft iemand nog tips om het wat donkerder te maken?

Ik lees heel graag jullie ervaringen, alvast bedankt!

Groetjes, Corina
 
ach joh, ik zou me er niet druk om maken, ze gaat toch vroeg naar bed nog. Het is niet zo dat het midden in de nacht is, en rond 8 uur zijn de meeste mensen toch nog wel aan het eten. Ik zou het niet erg vinden als ik naast iemand sta met een kindje wat eventjes huilt. Ha, doet de mijne ook!!!! En wij gaan ook binnenkort naar frankrijk toe.

veel plezier binnen kort op je vakantie.
lia
 
Hoi,

Wij hebben het zelf niet aan de orde gehad: wij zijn naar een hotel geweest, maak je je ook zorgen als er wordt gehuild hoor, maar ik kan me voorstellen dat dat in een tent nog erger is.

Onze vrienden zijn wel wezen kamperen. Zij probeerden hetzelfde schema als thuis aan te houden, maar kwamen er al snel achter dat de kinderen gewoon later naar bed moesten. Normaal gaan ze 19 uur en daar volgens mij wel 21:30 uur. Scheelt natuurlijk ook veel in de warmte. Onze zoon (14 maanden) ging in Griekenland wel de normale tijd naar bed. Ik denk dat je gewoon moet proberen. Na de eerste nachten zal het ook wel beter gaan.

Groetjes en veel plezier!!
Machteld
 
Bedenk wel dat hoe meer gespannen jij bent, hoe meer je kindje dat
oppikt en nog moeilijker gaat slapen, terwijl jij dus "oh mijn god de
buren" aan het denken bent.



Weet je, dat is het risico van op een camping staan voor die mensen.
Laat ze lekker de jeweetwel krijgen, een babietje staat nu eenmaal niet
24 uur per dag in het gareel.



Ik durf zelfs te wedden dat jij meer last gaat krijgen van zuipfestijnen en geschreeuw tot 23:00 van de volwassenen.

Daar had ik zelf ook last van tijdens de vakantie, maar de wraak was
zoet: Toen zij de volgende dag een enorme kater hadden ging ik vlakbij
hen zitten met een krijsend kind.

 
Wij zijn net terug kamperen met de caravan van mijn ouders in nederland. Ging perfect, de buren vroegen al of wij de baby (7 mnd) niet altijd bij ons hadden omdat ze haar zelden hoorden. Ze is eigenlijk de zelfde tijd gaan slapen als thuis, maar in de caravan zaten wel verduisteringsgordijntjes, beviel prima.
Als box hadden we zo'n kleed van nijntje met opblaasbare rand, kon ze in ieder geval niet over heen rollen.

Wij gaan anders ook altijd met de tent naar zuid frankrijk, maar we durfden het dit jaar nog niet aan met de kleine meid. Vandaar de caravan van onze ouders. En we zaten natuurlijk erg vroeg in het jaar.

Succes en veel plezier tijdens de vakantie.

Groetjes, Marianne
 
wij waren vorig jaar in Frankrijk op een camping en sliepen naast een gezin met kinderen.
Een daarvan huilde echt veel, s nachts maar ook al vroeg in de morgen!
Toch een beetje jammer, als je op vakantie bent!!!
Maar als het alleen bij het in slaap komen is, de meeste mensen blijven toch lang op
 
Terug
Bovenaan