kamperen met baby

Hoi,
even een vraagje, heeft er iemand ervaring met kamperen met een baby. We willen graag eind augustus een weekje kamperen met de tent in Nederland, ons dochtertje is dan 4 maanden. Het is een kindvriendelijke camping met allerlei babyfaciliteiten. Nu zijn we natuurlijk zo thuis als het niet gaat, maar heeft iemand dit wel eens gedaan en hoe is dat gelopen?
 
Kamperen met een baby is prima te doen, zeker als je in nederland blijft. Van te voren even goed bedenken wat je mee moet nemen,in ieder geval een campingbedje natuurlijk, en dan gewoon gaan. Als je meer tips hierover wilt kun je ook kijken op www.samenopvakantie.nl
 
Wij gingen voor het eerst met onze kleine kamperen toen hij net drie maanden was (in april). We waren met een caravan met voortent en het ging hartstikke goed. Hij sliep in caravan op het eenpersoonsbed in een (bed)slaapzak en dan nog in een camping-kinderslaapzak. We hadden 2 houten traphekjes aan elkaar vast gemaakt en die als één groot hek voor het bed gezet. Ging super! Hij sliep al door en deed dat ook op de camping. De eerste dag was natuurlijk even wennen maar daarna ging het echt prima op de camping. Overdag lekker wandelen en stadten enzo en 's avonds sliep ie als een roosje. Wij hadden ook een camping met veel faciliteiten. Inmiddels zijn we nog 2x gaan kamperen (pinksteren en de afgelopen 2 weken) en het gaat nog steeds perfect. Justin is nu 6 maanden. We hadden de laatste keer wel een campingbedje mee dat we gebruiken als box. Ga je met een tent of caravan trouwens?

Gewoon lekker gaan kamperen en je zult zien ze past zich heel gemakkelijk aan aan de nieuwe omgeving!

Veel vakantieplezier!

groetjes Patricia
 
Bedankt voor de reacties, ik denk ook dat het wel moet lukken en dat het zelfs goed is, die buitenlucht, maar ik kreeg wat vreemde reacties uit de omgeving dat het wat vroeg was daarvoor. Ik zie wel, als het niet lukt ben ik zo weer thuis, maar in de eerste plaats ga ik er lekker van genieten. Groetjes Laura
 
Terug
Bovenaan