kamperen met baby

Hallo,

wij willen gaan kamperen met een baby van 6 maanden oud (in Nederland). Hebben jullie tips en ervaringen? Leuke sites? Ik zag info op Campingkidz. Wie heeft er ervaring?

Groetjes
 
Hoi Anneke,

Toevallig wilde ik net een vraag hierover stellen, dus haak ik in op jouw vraag.

Ik heb er veel over nagedacht de afgelopen dagen omdat mijn man en ik elk jaar met Pinksteren kamperen. Op dit moment ben ik 40 weken zwanger van onze eerste, en is ons kindje met Pinksteren 2 maanden oud. Daarom dacht ik, we gaan dit jaar niet met de tent en gasbrandertjes, maar we huren een stacaravan of we gaan nog een tikkeltje luxer. Ik vind het heel erg spannend namelijk! Hangt natuurlijk ook van ons kindje af, of we gaan en hoe we het dan gaan aanpakken. Het is ook niet erg om een jaartje over te slaan. Maar wie weet is het voor ons alle 3 fijn om er even tussenuit te zijn.

Ik weet niet wanneer jullie willen gaan kamperen? Het lijkt me voor een baby eigenlijk prima om te kamperen mits het niet te koud is voor de baby. Maar dat kan je oplossen met kruiken in het bedje.

Het is voor een baby ook heerlijk, lekker in de buitenlucht en natuur. De sfeer is ontspannen en dat voelt een baby ook.

Nemen jullie een bedje mee voor de baby of doen jullie aan co-sleeping?
Als de baby voor de eerste keer in het bedje gaat slapen wat je meeneemt naar de camping is het misschien handig om hem/haar thuis ook een paar keer in het bedje te laten slapen zodat het niet 'vreemd' voelt.

Als jullie lang gaan kamperen is het misschien handig om te checken of je gebruik kan maken van wasmachines en drogers?

Verder heb ik niet echt tips, maar meer vragen, dus ik lees met jouw reacties mee die je krijgt!

Groetjes Zaza
 
Wij hebben al gekampeerd met een baby. Is prima te doen! Wat ik ideaal vind is een babytentje. Moet je maar eens googelen. Dat is een klein opklapbaar tentje wat veel compacter is dan een camping bedje.

Wat betreft camping... Erg veel campings hebben tegenwoordig wasmachines, babybad, babybadkamer etc.mde keuze is reuze! Een animatieteam o.i.d. Is nog niet nodig voor een klein kindje.

Wat ik ook erg ideaal vind is de wasemmer van tupperware. Het klinkt misschien vreselijk burgerlijk, maar dit is wel vreselijk handig voor de rompertjes, hydrofiele luiers etc.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en heel erg veel plezier vast!
 
Zoontje 6 maanden, gekampeerd in NL

zoontje 1,5 gekampeerd in frankrijk heerlijk.

Wy sliepen in een camper en gebruikten het campingbedje overdag buiten als box. Ideaal, kon hij lekker in de buitenlucht liggen, spelen, slapen.

gewoon lekker gaan kamperen, hartstikke leuk!
 
Terug
Bovenaan