kamperen met de kleine

Hallo allemaal,

Wij gaan over twee maanden voor het eerst kamperen met Maaike. Nu ben ik daar nogal onzeker over en vroeg mij of jullie al ervaringen en eventueel tips hebben met het kamperen met een baby van 10 maanden.
We gaan overigens met de caravan.

Groetjes
Inge

 
Hoi,

Met een caravan is het heel goed te doen hoor. Wij hebben twee bedden in de caravan. Van een bed haalden wij de kussens weg en daar hadden wij dan het logeerbedje staan. Wij hadden van de prenatal ook een klamboe voor over het bedje, en dan de grote die eigenlijk voor een ledikantje is. Die konden we onder de poten door halen zodat onze dochter de klamboe er niet af kon halen en erin verstrikt raken.
Als je kindje kan kruipen is het handig om op een veld te staan, zodat je kindje niet te snel op een weg terecht komt.
Ook is het handig om een kleed te hebben met een plastic onderkant dat je neer kunt leggen als het gras nog nat is, of een grondzeil met een kleed ofzo.
Als het lekker weer is dan is een opblaasbadje bij je caravan vaak al erg leuk voor je kindje.
Sommige campings hebben magnetrons voor het opwarmen van een potje eten ofzo en anders deden we dat au-bain-marie in de caravan.
 
Hoi!

Wij zijn vorig jaar ook gaan kamperen met ons zoontje van toen 10 maanden, het was geweldig! Wij hadden ook een caravan, inderdaad het campingbedje op de plek van het tweede bed, klamboe mee en slapen ging prima. Dit jaar laten we het grote lompe campingbed echter thuis en nemen we een slaaptentje mee (van Deryan) echt een uitkomst, veel kleiner en lichter om mee te nemen! Wat ik het allerfijnste vond, was dat ik bij Ikea voor ongeveer 15 Euro een kinderstoel had gekocht (wit kunstof kuipstoeltje met metalen poten die je  eruit kunt klikken als tentstokken). Dat stoeltje ging overal mee naar toe, het weegt niks en is klein als de poten eruit zijn. Ook als je een keer een avondje uit eten wilt ofzo, gewoon meenemen want zeker in het buitenland zijn de kinderstoelen in restaurants niet vanzelfsprekend en vaak onveilig!
Verder als je naar t buitenland gaat,  zorgen voor een goede reisapotheek, voldoende opvolgmelk (poeder) en als je kindje het eet, potjes babyvoeding. Die smaken echt anders als je er al aan kunt komen.
En vergeet vooral niet je kindje op tijd in je paspoort bij te schrijven!
Het "allerbelangrijkste": je camera! Ik geniet nog vaak na van deze bijzondere vakantie als ik de foto's terugkijk!

Veel vakantie plezier!
 
hoihoi,
Ook wij gaan van de zomer kamperen alleen doen wij het met de tent en is mijn zoontje dan pas een half jaar. Maar mijn ouders zijn ook met ons (broer,zus en mij) gaan kamperen (tent)  en dat ging altijd prima, eerst sliepen wij in de bak van de wandelwagen wandelwagen in de voor tent en de bak bij het voeteneind (ik was 2maanden oud), mijn ouders sliepen in een slaapzak dus van gevaar van een deken hadden wij geen last. een jaar later sliepen wij op een stapeltje uit gespreidde dekens zodat we mochten we op ons buik liggen (toen mocht dat nog) gewoon konden ademen.
Zoals mij moeder mij geruststelde kamperen met kleinde kinderen is net knutselen je hoeft alleen maar creatief te zijn. wij blijven wel gewoon in Nederland dit jaar.
Veel plezier en een fijne vakantie
 
Hallo,

Een goede tip voor de autoreis!
Vorige week zijn wij met onze dochter van 20 maanden naar parijs gereden.
We kregen als tip om de autoslaapkamer te gebruiken. Heel eenvoudig een tentje dat je over de hoofdsteunen van de auto spant terwijl je kind in zijn veilige auto stoel ligt. Er ontstaat dan een soort tentje die verduisterdis, dus geen last van felle lampen in het donker of de zon als je overdag rijdt. Echt geweldig. de heenweg reden we s'nachts en mijn dochter bleef slapen tot we er waren. Zelfs bij de bensine pomp werd ze niet wakker! De terugreis was overdag en ze heeft heerlijk geslapen wel 3 uur, geen prikkels van buitenaf en geen zon die in haar gezichtje scheen. Voor mijn oudere dochter heb ik er ook een gekocht. Het is namelijk ook een ultieme zonnewering en zij kon hierdoor perfect haar dvdtjes kijken. Mij is het echt heel goed bevallen. De website is www.autoslaapkamer.nl en op marktplaats staat ook een advertentie met fotomateriaal!
Wij gaan van de zomer naar italie maar een ding weet ik zeker de Autoslaapkamer gaat mee!

Succes verder groetjes
 
Hee hoi,

Wij hopen deze zomer ook te gaan kamperen met onze zoon, hij is dan een half jaar. Resse ik ben dan ook erg blij met jouw stukje, er zijn er meer die er gewoon voor gaan!

Wij zijn vrij makkelijk en echte kampeerders (tent), dus we wachten nog even af het met Jorijn gaat en eind juni nemen we de beslissing waar we naar toe gaan wrs Frankrijk. We hebben gister een dakkoffer besteld. We zijn een weekend weg geweest en dan sleep je aardig wat meer mee dan normaal...

Allemaal veel plezier met alle vakantieplannen!!!

Liefs Lientje
 
Terug
Bovenaan