kamperen met een kleuter: op de fiets of met de auto?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Wij willen deze zomer gaan kamperen met onze dochter van 4 (dan bijna 5). We hebben tot nu toe sinds haar geboorte telkens huurtenten gedaan, maar dit jaar willen we een eigen tent gaan kopen. We twijfelen nu heel erg of we het zien zitten om dan met de fiets naar de camping te gaan, of dat we daar toch maar een auto voor gaan huren. Zijn er mensen met ervaring met fietsvakanties met een kleuter? Is dat een beetje te doen? Aan de ene kant lijkt het me wel avontuurlijk, aan de andere kant ben ik een beetje bang dat je toch heel veel spullen mee wil kunnen nemen en dat ik me een breuk ga fietsen om dat allemaal mee te sjouwen...</p><p>Ik hoor heel graag tips en ervaringen!</p>
 
Wij gingen vroeger altijd op fietsvakantie en ik denk dat mijn zusje ook een jaar of 5 was toen we voor het eerst gingen en zij ook zelf ging fietsen. M'n vader had een fietskar achter zijn fiets om spullen mee te nemen en mn moeder had de fietstassen vol. Je moet idd niet teveel meenemen. Eigenlijk alleen het broodnodige. Zo hadden wij eigenlijk alleen een paar dingetjes van speelgoed en verder vermaakten we ons wel op de camping.

Wil je dat ze zelf gaat fietsen of nog bij jou achterop? Als ze zelf gaat fietsen, fiets dan niet te lang en houd er rekening mee dat je niet echt door kan fietsen.
 
Terug
Bovenaan