Kamperen op een boerderij!

Hallo allemaal,
Heerlijk dat lente gevoel in je buik. Ik krijg weer helemaal zin om op vakantie te gaan. Wat me geweldig lijkt met ons zoontje (nu 19mnd) is om op een boerderij te kamperen. In de mei of zomervakantie! dat lijkt me zo geweldig fijn! Lekker tussen het groen en de dieren.
Ik kan me niets leukers bedenken voor hem. Heeft er iemand tips of ervaringen over kamperen met een peutertje en dan vooral kamperen op een boerderij!
Alles is welkom. Ook jullie eigen vakantie plannen!

Groeten Mama van Pip
 
Hoi mama van Pip,
Wij hebben 4 keer een vakantie gevierd op een boerderij in Duitsland. Het was een gewoon vakantiehuis, ruim en schoon en die mensen hadden dus ook een boerderij. De 1e keer was onze oudste 3 en de tweede 3weken!
Dat was in de meivakantie van 2003. Daarna zijn we er 3 keer in de herfst geweest, in 2003, 2004 en 2005. Die derde keer was onze jongste dus 1,5 jaar, zoiets als jouw zoon.
Het is ons prima bevallen, de boer en boerin waren erg aardig.
De kinderen mochten elke dag tijdens het melken in de stal en helpen de kalfjes voeren.
Ook mochten ze elke vakantie een keer mee op de trekker het veld in. (samen met m'n man natuurlijk) De  ene keer het vee verplaatsen naar een andere wei, de volgende keer een stuk grond afrasteren. Onze oudste dochter kon al echt op haar manier meehelpen, maar zij is natuurlijk iets ouder.
We hebben nu voor de herfst iets anders geboekt, omdat we na 4 keer de omgeving daar wel gezien hadden, maar onze dochters vinden het erg jammer dat we dan niet naar de boer gaan!
Ik kan het je dus echt aanraden!
Liefs Annemarie
 
Hoi,

Via de Stichting Vrije Recreatie en de VeKaBo kan je aan leuke adressen in Nederland komen. Dit zijn organisaties waar boeren met kampeer-ruimte en sanitaire gelegenheden zijn aangesloten. Niet al te duur en hardstikke leuk.
Ik heb als kind met mijn ouders en broertje vaak bij boeren gekampeerd. Het was echt geweldig!  Je had de vrijheid en mocht mee in de stallen kijken, lammetjes een fles geven (was in mei-vakantie) en zelfs de geboorte van een kalfje gezien. Mee op de trekker, kijken bij het hooien (zomer-vakantie). Op het terrein zelf: hutten bouwen, kampvuurtje maken en in hetzelfde vuurtje broodjes bakken (stuk deeg om een stok heen draaien en boven het vuur houden). Het is wél afhankelijk van het boerenbedrijf en hoe vrij ze zijn in het accepteren van mee-kijken etc...
De camping waar we regelmatig zijn teruggekomen was vlak bij Heerenveen: Rotstergaast. Deze was toen aangesloten bij de SVR, ik heb geen idee hoe de camping op dit moment is. Het is inmiddels 15 jaar geleden dat ik er voor het laatst ben geweest.
Veel kampeer-plezier!

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan