kamperen

Hallo!

Heeft iemand nog handige weetjes of tips voor mij over kamperen met een baby van 10 maanden?
Ik heb al een lichtgewicht campingbedje (klein pakketje) en een kleine kampeertafelstoel. Het is belangrijk om zonnebrandcreme mee te nemen en ORS voor baby's. Tja, en de vanzelfsprekende dingen. Heb ik iets belangrijks vergeten of hebben jullie gewoon nog handige tips?
Ze zijn welkom!

Groeten van mama van Maxel
 
hoi

Ik heb al een paar keer geprobeerd te reageren. Maar ieder keer krijg ik een fout melding dus probeer het nog eens.

Wat wij meenamen op vakantie was iets tegen de jeuk van eventuele muggenbulten, een muskietennet die je over de bovenkant van het camping bedje trekt, thermomter, zetpilletjes, en genoeg warme kleren. Want het kan soms best fris zijn voor al vroeg in de ochtend.
Verder dingetjes om te doen voor als het slecht weer is.

Wij hadden ook een airtowel bij ons die was echt ideaal. Om er alleen in te zitten en te spelen. Maar ook om er een beetje water in te doen en dan lekker te poedelen.

Ff kijken creme tegen builen, verbanddoos, zwemband en reserve speen, knuffel, fles, beker.

Nou veel plezier!
 
Hoi,
Wij gaan in augustus ook kamperen (Frankrijk, met de tent) met onze kleine vent (dan 11 maanden). Heb er reuze veel zin in. Vergeet geen parasolletje mee te nemen.... Je kan gewoon die van de buggy gebruiken en/of als je in de buurt van bomen staat een laken spannen als zonnescherm. We hebben een vouwstoeltje voor Stan gekocht en nemen voor de zekerheid een tuigje mee voor het geval hij gigantisch op ontdekkingstocht gaat en hierin niet te stuiten is. Het kan ook handig zijn voor in de (kinder-)stoel trouwens. Voor af en toe nemen we een paar maaltijd potjes mee, eventueel een rasp om hard fruit/groente te raspen, luiers (schijnen in Fr erg duur te zijn) etc. Verder zou ik het zo één twee drie niet weten.
Wanneer gaan jullie op vakantie? Wij gaan 31 juli weg, als jullie dan al terug zijn ben ik reuze benieuwd naar de ervaringen en wat je te veel/te weinig had meegenomen.
Hele fijne vakantie!
Groetjes Marieke
 
Hoi Marieke

Goed dat je het parasolletje noemde, hij zit meestal op de buggy maar je zult het er maar net afgehaald hebben en het stond niet op de lijst die ik heb gemaakt. Dan zul je zien dat je het vergeet...
Wij gaan 13 augustus op vakantie. Maar dus niet meer met de tent, maar met de caravan!
Het is namelijk zo: wij hadden een mooie, grote 4 persoons tunneltent gekocht. Echt een mega-ding!
We zagen het al helemaal zitten. Maar mijn opa (van bijna 87 jaar) kampeert ieder jaar drie maanden met zijn caravan. Hij heeft echter besloten om te stoppen, en wij KRIJGEN dus zijn caravan, gewoon KRIJGEN.... We waren helemaal ondersteboven....zo blij!
De caravan is nog in heel goede staat en nog niet zo oud. Maar ja, wij hadden die week dus nét die tent gekocht. We hebben hem op speurders en marktplaats gezet en snel verkocht!

Met een caravan heb je net even iets meer luxe dan een tent. Ik vind het allebei echt leuk. We hebben dus jaren met een tent gekampeerd. Zijn beid wel opgegroeid met tenten en caravans van huis uit.
Maar ik zal mijn caravanervaringen met je delen, ben ook benieuwd naar jullie ervaringen!

Wat voor type en merk tent hebben jullie?

Ook een hele fijne vakantie toegewenst!
Groeten Titiana
 
Hoi,
We hebben een 6 persoons piramide tent met afritsbaar kuipzeil en verplaatsbare voorwand van de Vrijbuiter (Roden). Vier jaar geleden gekocht met het oog op de toekomst... Ruimte genoeg; we konden onze auto er in parkeren bij wijze van spreken. Een maandje geleden hebben we een bijpassende luifel erbij gekocht zodat we nog iets meer ruimte hebben.
Wat heb je dan een mazzel met die caravan zeg! Lekker hoor! Ik zou dat aanbod ook zeker niet laten liggen.
Zo langzamerhand ga ik ook maar eens beginnen met een lijstje voor de vakantie.
Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan