Kan baby niet meer wegleggen

Ons 7 weken oude zoontje is tot voor kort heel makkelijk geweest. Maar nu al ruim een week kan ik hem niet meer wegleggen.

Zodra ik hem weg leg is het vrijwel direct huilen.
Eenmaal bij papa of mama is het weer goed.
Ik denk dat hij in een sprongetje zit. Maar hoe gek ik ook ben op het knuffelen met hem, na ruim een week vrijwel de hele dag ben ik dit toch een beetje zat ;).

Hebben jullie tips?

Mijn frummel had ook van die fases toen, ik heb toen zo’n hartslag knuffel gekocht? Die in het bedje gelegd met slapen en een gedragen shirt van mij of mn vriend erbij. Geen idee of het echt daardoor kwam maar het leek te helpen en ga ik bij mijn 2e baby ook weer proberen.

Dit is trouwens een trucje die ik ook gebruikte bij mijn puppy toen ze net uit het nest bij ons kwam wonen, leek me bij een baby ook logisch om te doen

Jahoor heel herkenbaar! Mama/papa-honger! Heel normaal en draagt ook bij aan een goede hechting. 
Wij vonden een draagzak/doek echt een uitkomst! Kindje lekker bij je dragen en toch je handen (een soort van) vrij hebben! 

Begrijpelijk, maar toch heeft je kindje het nodig. Onze twee kinderen hebben ons allebei de eerste 3 maanden op die manier nodig gehad. Ik zeg niet voor niets dat ik niet van de newborn fase houd, want het was echt niet leuk. Sterkte in ieder geval!

Hier gaf een draagzak inderdaad ook rust. Lekker dicht bij mama maar toch m’n handen vrij (zeker in combinatie met een peuter heel fijn). Pittige fase die begin periode. Toch ga je dit nog ooit missen, dat ze zo heerlijk bij je willen liggen de hele dag ?

Tjaa.. mijn tip is toch gewoon accepteren. Gaat weer voorbij. Voor mij was in die fases een draagdoek een wondermiddel. Had ik in ieder geval mijn armen vrij.
En hoe stom t nu klinkt. Je gaat deze tijd missen. Mijn peuter wil niet meer hij mama liggen 

Wat stom dat ik daar zelf nooit aan gedacht heb, een draagdoek/zak! Hij was er in het begin te klein voor maar denk dat het nu wel past.

Vaak smelt ik helemaal weg als hij zo teder bij me ligt. Maar wanneer de was zich opstapelt en de vaat ook dan is het soms zo dubbel haha.

Bedankt voor jullie tips en reacties !!

Terug
Bovenaan