kan dat?

Vraagje:

Als ik dinsdag mijn NOD heb wanneer kan ik dan een positieve test krijgen? Kan het zijn dat die dinsdag al positief kan zijn of is het verstandiger om toch nog een paar dagen af te wachten.

Ik vind het zo spannend allemaal. Mijn neus zit vanaf vandaag dicht en ik heb gelezen dat het kan komen doordat HCG hormoon slijmvliezen opzet. (of natuurlijk een doodgewone beginnende verkoudenheid) Je gaat je echt vanalles in je hoofd halen. Gisteravond kon ik koffie helemaal niet eens ruiken. Zo ontzettend vies vond ik het. Mijn vriend zij dat ik mezelf aan het gek maken was en dat ik nu dingen ga geloven en inbeelden. Kan dat echt zo zijn dat je zomaar bepaalde klachten of symptomen kunt in gaan beelden als je er mee bezig bent??????
Ik voel me inderdaad anders en helaas kan ik dat niet duidelijk brengen aan mijn vriend. Die is zo nuchter en zegt dat ik gewoon maar moet afwachten. (lekker makkelijk, ik wou dat ik zo kon denken). Dames wat vinden jullie ervan?

XX Bibi

Hoi Bibi,

ik had gisteren mijn NOD en heb toen ook getest, maar hij was negatief. Toch ben ik nog niet ongesteld. Met mijn 1e heb ik op pas na 3 dagen overtijd getest. Ze zeggen dat het kan, maar in praktijk komt het weinig voor dat hij dan al positief is. Het kan zijn dat je al symptomen krijgt, maar je hersenen kunnen sterk reageren op iets wat jij wil. Ik hoop voor je dat je zwanger bent en daarom symptomen hebt. Succes.

Tatjana

Hoi Bibi,

Ik had afgelopen woensdag mijn nod en heb ook gelijk die dag getest. Vraag me niet waarom. Ik voelde dus helemaal niets. Geen verschijnselen van zwangerschap en ook geen verschijnselen van menstruatie.Ik kreeg dus wel een vaaaaaag streepje. Ik heb toen nog de apotheek gebeld en daar kreeg ik te horen dat een streepje een streepje was. Als ik er niet zeker van was moest ik een paar dagen later nog maar een test doen( bij de apotheek zitten ze met 2 verpakt). Ik heb toen twee dagen later nog eens geprobeerd en toen was het streepje een stuk duidelijker. Om een lang verhaal dus kort te maken: Het kan dus wel.
Als je niet langer kunt wachten zou ik het gewoon proberen. Zo ontzettend duur zijn die testen ook weer niet.
Nou ik wens je veel succus met testen en ik hoor het nog wel.

Liefs Ilse

Ik had een zeer regelmatige cyclus en heb al een week voor mijn NOD een test gedaan en die gaf positief. Een kruidvat test. Het is zo verschillend per persoon.

Terug
Bovenaan