Kan de baby ook geboren worden met het gezichtje naar voren?

A

Anoniem

Guest
hallo medezwangeren,

Ons kleintje lag al weken, misschien zelf maanden,in de goed houding om te bevallen. Hoofdje beneden, ruggetje links (van mij uit gezien dan) en benen rechts. Aan de rechterkant voelde ik haar dan ook altijd schoppen.

En nu ineens heeft mevrouw besloten om anders te gaan liggen. Naar mijn iedee ligt ze nu met haar rug naar mijn rug zeg maar, ik voel allerlei bobbels aan de voorkant van mn buik, er wordt ineens ook aan de linkerkant getrapt. En ook voorop bij mn navel. Op het moment voek ik haar overal trappen en bewegen. Volgens mijligt ze wel nog steeds met haar hoofd beneden.

Ik heb geprobeerd om haar wat te draaien, gister dacht ik ook dat het gelukt was maar nu is ze weer terug gedraaid. Want dat schoppen rond mn navel vind ik ook niet zo prettig, ze kan me goed pijn doen.

Maar ik vraag me af of ik zo natuurlijk kan bevallen, ik dacht dat het hoofdje altijd zeg maar scheef moest liggen. Naar mijn idee kijkt ze nu naar voren.

Ik heb trouwens ook soms pijnlijke steken rond mn bekken onder in mn buik.

Groetjes, Ris
34 weken en 1 dag

Hallo!

Volgens mij kan je inderdaad gewoon bevallen. Ik werk op een kinderdagverblijf, en ik heb wel eens gehoord van een aangezichtsbevalling. Volgens mij komt dit wel vaker voor maar hoor je er gewoon niets over. Natuurlijk is een natuurlijke bevalling daarnaast ook afhankelijk van andere factoren. Enne... je meisje (had ik dat goed gelezen?)  kan toch nog draaien? Volgens mij kunnen ze zolang ze niet vast zitten met hun koppie nog wel om hun as draaien. Maarre... anders bel je de verlosk. toch ff? Of je zet je vraag bij babybrabbel.nl. Daar zit een verlosk. die je vraag kan beantwoorden. Succes!

Greetz patries 26w

hoi hoi,,,
je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor dat meisje van jou wilt jullie natuurlijk meteen zien als ze geboren wordt haha..
Ik ben 6 jaar geleden ook op die manier bevallen , het enige probleem wat er was ,was dat de bocht iets moeilijker te maken is voor het hoofdje maar met een perswee extra komt dat helemaal goed hoor... dus gewoon natuurlijk en net zo mooi als een andere bevalling.... liefs bianca

Hoi Ris

Ik ben van mijn eerste dochtertje ook met een aangezichtbevalling bevallen dit is uiteindelijk wel een keizersnee geworden maar dat kwam omdat mijn bekken te smal was om voor haar de draai te maken.
Inprincipe kan je wel zo bevallen als er maar genoeg ruimte in het bekken is.
Veel succes
Evita

hoi Ris,

Ik denk niet dat je je echt zorgen hoeft te maken hoor! Ik ben twee jaar geleden bevallen van mijn zoontje, en hij lag toen helemaal scheef met z'n hoofdje, mede hierdoor ging de bevalling niet zo makkelijk.(maar er aren nog tal van andere dingen waardoor het niet zo makkelijk ging hoor)
Maar als de baby door het geboortekanaal gaat, maakt hij ook nog een draai, dus waarschijnlijk zegt het nu nog niks over de ligging van het hoofdje van jou kindje. Maar zou het als ik jou was sowieso even aan je vk vragen, hoe het precies zit.
Succes,

Groetjes Rianne
12w4d

Voor Ris en de rest van de dames:
Maak je absoluut géén zorgen!   Het  hoofdje draait altijd nog dwars want anders past het hoofdje inderdaad niet in de bekkeningang. Dit gaat vanzelf! Zoniet dan is het hoofdje niet ingedaald. Als je al eerder een kindje hebt gehad dan daalt het hoofdje vaak pas in bij de bevalling.
Een aangezichtsligging is een héél ander verhaal. Dat heeft niets te maken met waar het ruggetje ligt, maar of het kindje zijn/haar kin op de borst heeft. Inderdaad is dat niet de meest makkelijke ligging, maar het past meestal prima.

Dus ga maar lekker verder genieten van je zwangerschap en maak je vooral geen zorgen over de ligging. Geen doemscenario's verzinnen maar gewoon alle vertrouwen in de bevaling hebben!
Groetjes Fie

Hoi!

27 september ben ik bevallen van Thijs met een aangezichtsbevalling.
Het kindje draait dus niet altijd vanzelf in de goede richting. Sorry voor de onrust, maar wel reeel om te weten.

Bij mij was een knip, vacuumpomp en 2 duwende verloskundigen nodig om Thijs te wereld te helpen. Dit alles na ruim anderhalf uur persen. Hij kon er domweg niet uit zo!

Het was behoorlijk heftig, maar eerlijk gezegd voelde ik op dat moment allang niets meer, het enige wat je dan nog interesseert is dat het kindje er uit moet.....

Maar maak je nu nog niet te druk, het kan nog alle kanten op draaien, hoor!

Geniet van je zwangerschap!

Liefs,

Ginger en Thijs (septemberforum)

Terug
Bovenaan