kan de baby wel indalen?

Hey het

Misschien is t een beetje dom maar ik begin mijzelf af te vragen of ons meisje wel kan indalen.
Bij 36 weken hebben we haar met uitwendige versie laten draaien en ze ligt nog steeds goed hoor, alleen niet ingedaald. Sterker nog ik heb t idee dat ze steeds hoger komt liggen doordat ze minder ruimte heeft natuurlijk. Ben morgen 39 weken, en ze ligt nu weer zo hoog dat ik continu druk op mijn rechter ribben heb. Merk dat ik erg kortademig ben. Ook zeer veel last van maagzuur, komt er soms echt bijna uit( sorry klinkt heel vies, is t trouwens ook)
Het brand ook bijna continu in mijn keel, wordt er echt gek van.
Als de kleine niet kan indalen wil ik liever dat ze gehaald wordt voordat t op gang komt want dan kan ik mezelf daar op instellen maar goed mag pas woensdag weer naar de vk, en vraag mezelf af of zij wel kunnen zien/onderzoeken of er iets zit waardoor de kleine niet zou kunnen indalen.

Sorry moest even mijn ei kwijt, ik ben t ook zo ontzettend beu. BAH!

Hallo,

Kom van het maart forum. Maar mijn baby was tot 39 weken ook niet ingedaald.Lag ook heel hoog tegen mn ribben aan.Is uiteindelijk wel met 39.4 wkn igedaald maar heeft nooit heel laag gezeten. (sommige vrouwen krijgen zon laag hangende buik had ik niet) Is met 40.3 weken geboren. Vroeger meette ze het hoofdje en het bekken op om te kijken of de baby misschien niet zou passen en daarom niet ik kan dalen. Maar het is gebleken dat dit niet betrouwbaar is omdat het bekken tijdens de bevalling wijder wordt en het hoofdje kleiner wordt tijdens de bevalling. Bij 95% van de baby's die niet indalen is er geen reden en deze worden dan ook gewoon geboren.Die dalen dan in tijdens de bevalling

De eerste 2 kindjes van mij zijn ook niet ingedaald, en deze uk ook niet.
Volgens de gyn van het ziekenhuis bij de eerste bevalling, zei ze dat het gunstig was want dan was mijn bekken breed om doorheen te kunnen zodat ze niet indalen en vast zitten! Dus positief dus.
een tweede en verder kindje ligt vaker niet ingedaald is geen probleem.
Maar bij een eerste kindje sturen ze je volgens mij wel door naar de gyn.
Het hoeft dus helemaal geen probleem te zijn! Het enige is dat als nu je vliezen breken je moet gaan liggen (niet meteen als je in de supermarkt staat maar wel zo snel mogelijk..) omdat de navelstreng uit zou kunnen zakken langs het hoofdje. Dus als je vliezen nu breken (heb je vaak een hele plens, maar daalt het hoofdje meteen in) moet je dus je VK bellen!
Ik heb het ook die zuurbranden, pfff. het ligt er ook wel aan wat ik drink en eet (liever geen citrusvruchten of dranken hiervan/ chocola) maar het is inderdaad net de positie die de baby heeft.
Kun je helaas niets aan doen. rennie nemen of een beetje vanillevla/ yoghurt helpt wel wat om het te verminderen.
Succes en als je er mee zit gewoon contact opnemen met de VK

Mijn kindje is wel ingedaald maar toch constante pijn bovenin mn buik, zere ribben en maagzuur. En dat wordt met de dag minder leuk. Volgens mij ligt dat niet aan wel of niet indalen, maar gewoon een kwaaltje van de laatste dagen.

Terug
Bovenaan