Kan de baby zich verslikken in het vruchtwater ???

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

ik vroeg me af of je baby zich kan verslikken in het vruchtwater, aangezien ze het ook gewoon drinken en ook weer uitplassen. Zou het kunnen zijn dat ze toch wel een slikreflex al hebben of dat ze kunnen hoesten bijvoorbeeld.
Vroeg het me zo af eigenlijk.

Liefs van Marinte

leuk bedacht, geen idee, hikken kan wel en dacht dat je daar ook lucht voor nodig had, niet dus, waarom zouden ze zich dan niet kunnen verslikken. Ben benieuwd

Verslikken weet ik niet, maar ik heb wel gehoord dat ze de hik kunnen krijgen! Dat schijn je dan te voelen als een soort getik in je buik...

Verslikken is eigenlijk dat je in plaats van lucht, vloeistof in je longen krijgt *dus als je drankje in je luchtpijp terecht komt ipv in je slokdarm). Maar dat is normaal als de baby nog in je baarmoeder zit - er komt pas voor 't eerst lucht in de longen als je kindje geboren wordt. Je kindje perst dagelijks vloeistof in en uit de longen om ze voor te bereiden op de echte ademhaling.

Zo, genoeg van mijn boekenwijsheid :-D
~Hilde

Hoi,

Ik heb gehoord dat het mogelijk is. Bij mij op de echo leek het er namelijk op dat de baby zich verslikte.

verslikken lijkt me technisch gezien gewoon niet mogelijk, maar ik ben geen gyn.
maar hikken kunnen ze zeker: mijn zoontje had de laatste 2 maanden in mijn buik zeer geregeld de hik. je kon mijn buik zelfs op en neer zien hikken. heel erg grappig. en je kon dan heel goed aan iemand anders de kleine laten voelen.

eenmaal buiten bleef hij veel hikken in het begin, en dat was een heel vertrouwd gezicht, ook al is alles nieuw. maar dat herkende ik al. maar dan nu met geluid.

greet

Terug
Bovenaan