kan de baby zuurstofgebrek krijgen door hyperventilatie of verkeerd ademen

hoi hoi
ik heb al geruime tijd last van een foute ademhaling en hyperventilatie
ademhalings therapie heeft niets geholpen ik kan goed door mijn buik ademen
maar hou het niet lang vol ik heb het gevoel dat ik niet door kan ademen en dus niet genoeg lucht binnen krijg
ben de hele dag bezig om te denken hoe moet ik nu ademen
nu lees ik eeen stukje op pampers:

Rustig ademen Ademhalingstechnieken die je kunt gebruiken tijdens de bevalling (of als je gespannen bent) zorgen er ook voor dat je baby voortdurend voldoende zuurstof krijgt.
Dan denk ik weer als ik niet goed of rustig adem haal dan  kan    de baby dan zuurstof gebrek krijgen??
Als ik ademhaal gaat dit toch niet rechtstreeks naar de baby de baby haalt toch het zuurstof uit mijn bloed
Vroeger zeiden ze dat als je je adem in hielt de baby ging schoppen het lijkt me neit logisch
Maar goed is mischien een beetje een rare vraag maar zit me er toch druk om te maken en dat komt mijn ademhaling helemaal niet ten goede
groetjes marina 29w5d

eh...lijkt me een raar verhaal; je kan toch ook gewoon (onder water) zwemmen als je zwanger bent??
Ik denk trouwens dat je veel makkeljker ademhaalt als je er niet zo  mee bezig bent, maar dat is vast makkelijker gezegd dan gedaan. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken maar zou het toch even navragen bij je vk!

Hoi Marina,
wees maar gerust als je hyperventileert is je zuurstof juist 100procent in je bloed dus hoger dan normaal, daardoor kan je duizelig worden. Je kind kan dus echt geen zuurstotekort hierdoor krijgen. Als je tijdens de bevalling niet goed ademhaalt heb je hier zelf last van en zijn de weeen moeilijker op te vangen.
groet Roos

Hi,

Ik heb al jaren last van chronische hyperventilatie en ik ben alweer 3 kinderen verder. Mijn kinderen hebben er geen last van ondervonden tijdens de zwangerschap. Dus maak je er maar niet druk om hoor.

Groetjes, Deedee

Terug
Bovenaan