Kan de huisarts het wel eerder zien dan de gebruikelijke huistesten?

A

Anoniem

Guest
Beste meiden,

Ik heb even een vraagje waarvan ik hoop dat jullie het antwoord weten. Voel me al een week of 2 anders dan anders. Brandend maagzuur, heftige steken rechts onderin mijn bank en ontzettend moe.
Ik hoop natuurlijk dat ik zwanger ben maar mijn cyclus is nogal lang en wisselend dus wanneer ik precies kan testen weet ik niet zeker.
Kan ik met mijn ochtendurine naar de huisarts gaan zodat hij test en ik niet hoef te wachten tot mijn NOD? Of werkt dit niet zo?

Kortom: kan een huisarts WEL eerder testen dan vanaf de dag dat je overtijd bent?
HELLUP!!

Gr.
Corrie29

hey

Je huisarts kan het wel eerder zijn dan met de husstesten,maar dan moet er wel bloed worden geprikt, dus met een plasje aankomen heeft geen zin.
En zover ik weet doen ze alleen een bloedtest als je zelf thuis al hebt getest en nog steeds onduidelijkheid hebt!! (weet het niet zeker maar zo ging het bij mijn zus wel)

Liefs Alma

Ik ben inderdaad ook bang dat een huisarts niet zo snel al voor je NOD bloed zal laten prikken.

De urinetesten die je huisarts zal hebben zijn in principe niet veel
anders dan te test die je zelf thuis kunt doen. En een bloedtest is
uiteraard een stuk duurder en zal niet 'zomaar' zonder reden worden
gedaan alleen omdat je voor je NOD wilt testen. Ik vrees dat je het
advies krijgt nog even aan te kijken.

Juup

Juup heeft vet gelijk.Zij testen ook met een staafje.Zo'n goedkope die je kunt bestellen bij diverse websites.Zij kunnen het alleen 4 dagen eerder weten voor de NOD via een bloedtest en die voeren ze inderdaad niet zomaar uit.Zo'n test kost Ca.E130,00
Als je ziekenfonds verzekerd bent hoef je die niet zelf te betalen.Vanaf 2006 is alles anders.

Groetjes Karin

Een huisarts zal niet zomaar testen voor de NOD. Simpelweg omdat de kans dat het misgaat voor de NOD 50% is. Dat betekent dat er wel bevruchting heeft plaastgevonden, maar de innesteling niet of niet geheel goed is verlopen. De meeste meiden worden netjes op tijd ongetseld terwijl er dus wel een bevruchting is geweest. En waarom zou je die domper willen hebben?

Gewoon lekker wachten en straks zelf testen, scheelt een hoop geld.
En geduld heb je als moeder nou eenmaal nodig, dus dit kan je minimaal doorstaan.

Sterkte meiden

Miep

Terug
Bovenaan