kan de iui te laat zijn?

A

Anoniem

Guest
<p>hallo allemaal,</p><p>wij zijn nu 4 jaar bezig voor een 2e kindje, maar het lijkt er steeds meer op dat het ons niet gegund is.</p><p>we hebben wel een vermoeden gehad dat ik na iui 4 zwanger was, maar uiteindelijk een mk is geworden.</p><p>we gaan nu ronde 8 in van de iui. nu heb ik het idee dat de iui te laat wordt uitgevoerd. ik moet de ovitrelle 's avonds zetten en dan 1,5 dag later word de iui gedaan. zeker na de laatste 3 iui's heb ik het idee dat het te laat gedaan word.</p><p>nu is mijn vraag aan jullie of jullie hier ook ervaring mee hebben.</p><p>17 mei heb ik weer een controle echo en zal het dan ook aan mijn gyn voorleggen, maar ben benieuwd naar jullie ervaring/ mening hier in.</p><p> </p><p>alvast bedank</p>

Ik heb 9 IUI behandelingen gehad en moest in mijn geval Gonal-f en Pregnyl spuiten, dat laatste werkt hetzelfde als Ovitrelle en ook na ongeveer 40 uur na het zetten van de spuit kreeg ik de behandeling. Vooraf kreeg ik wel 3 soms 4 follikel metingen om op het juiste moment de Pregnyl te kunnen zetten. Pregnyl/Ovitrelle is een rijpingsinjectie en zorgt ervoor dat je ovulatie plaatsvindt. Zo kunnen ze vrij gericht bepalen wanneer dit is. Uiteindelijk ben ik twee keer zwanger geraakt, bij de 2e IUI (helaas missed abortion) en nu bij de 9de en inmiddels 31+3 weken zwanger. Bij mijn laatste IUI hebben ze zelfs mijn follikel nog iets verder laten doorrijpen dan bij alle andere behandelingen. Toen was ik ook een beetje bang dat mijn eisprong werd gemist, maar uiteindelijk is dit juist een hele goede beslissing geweest! Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat ze ook bij jou in het ziekenhuis de kennis en ervaring hebben om te zorgen dat het proces juist verloopt. Ik hoop voor je dat het gauw raak is, heel veel succes! ?

ik gebruik puregon en ovitrelle. en idd ook meerdere fokkeline echo's voor er een iui gedaan wordt.
het vreemde is dat de gyn de laatste keer het de volgende dag al wilde doen, maar omdat het koningdag was kon er maar 1 iui gedaan worden. ik zal de 17e is vragen of dat helpt als het eitje net iets meer rijpt of dat kans dan groter is.
wat fijn om te lezen dat het bij jou wel al gelukt is. geeft mij weer wat meer hoop. heb de laatste paar dagen echt even in een flinke dip gezeten. maar weet wel dat als dit niet lukt ik naar r'dam ga voor ivf. de wens is te groot om na de iui te stoppen zonder dat ik echt alle opties heb gedaan.
dankjewel voor het reageren
succces met de laatste loodjes.

Hoi,

Ik heb ovaleap en ovitrelle gespoten. Ik had altijd 24 uur na de ovitrelle de inseminatie.
2 x zwanger geraakt in dit traject.

Sterkte en succes!

Terug
Bovenaan