Kan de sauna kwaad?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Waarschijnlijk een hele domme vraag maar... Ik wil binnenkort weer eens lekker naar de sauna met een vriendin.
Kan me niet voorstellen dat het op wat voor manier dan ook kwaad kan.

Maar wil toch zeker weten dat het inderdaad GEEN kwaad kan.
bijvoorbeeld voor de innesteling ofzo.

TJE.. waar maak ik me weer druk over...

Maar een bevestiging dat ik met een gerust hart kan gaan zou heel fijn zijn.

BEDANKT WEER.
Liefs Bieb.

Hoi Bieb,

Weet dat toen mijn vriendin eenmaal 2 maanden zwanger was dat ze beter niet in de sauna kon gaan vanwege de te hoge temperaturen enzo. Ze is toen wel meegeweest in een kruidensauna en lichtsauna of id, maar heeft die hele hete sauna overgeslagen. Nu heeft ze inmiddels twee gezonde zoons.

Indien je nog niet zwanger bent kan het volgens mij geen kwaad, maar I do not know for sure.

Zweet ze..

Groetjes,
Roos

Het kan zeker geen kwaad. Mijn vriendin is hoogzwanger en is laatst met mij nog naar de sauna geweest ook al raden ze het af. Je moet je niet druk maken wat allemaal wel of niet kan. Gewoon lekker (gezond ) leven en niet teveel druk maken wat wel of niet kan volgens de theorie.

Hai Bieb,

Onderstaande tekst staat in "zwanger worden" van Mariel Croon. (geweldig boek!)

"Door saunabezoek kan de lichaamstemperatuur oplopen. In Finland, waar de sauna net zo is ingeburgerd als de douche in Nederland, leidt dat niet tot meer aangeboren afwijkingen. Toch luidt het officiele advies om niet langer dan tien minuten in de sauna of in een heet bad te blijven.

Dat advies geldt ook voor mannen. Hete baden en sauna's zijn schadelijk voor de manlijke vruchtbaarheid. Hitte remt de spermaproductie."

Dus Bieb, ik zou lekker gaan met die vriendin, maar je man vooral thuislaten :)

Veel plezier!

Groetjes,
Jade

Hallo,
Las net toevallig op het zwangerschapskalender van deze site dat het wel riskant is om de eerste 3 maanden in een sauna te gaan. I.v.m. oververhitting....van de vrucht. Zou het zeker niet riskeren als ik jou was. Als je eenmaal verder bent is het geen probleem, maar voel wel goed aan of je lichaam het aankan....

Hallo allemaal,

Omdat ik zelf nu, na een mk en nog 3.5 jaar proberen, eindelijk 4 dagen overtijd ben heb ik vanochtend de poli gynaecologie gebeld. Wij hadden namelijk het plan om morgen naar de sauna te gaan en na alle verhalen maar zekerheid gezocht; Je mag gewoon naar de sauna en het bubbelbad in. Het enige is dat je een iets hogere kans op infecties hebt ivm de hogere temperaturen aldaar.
Veel plezier en suc6 met je zwangerschap!

Sam

Ik zou er nog maar lekker van genieten! Straks als je zwanger bent, raden ze het vaak af om te doen.
Net zo goed duurt het nog een half jaar voordat je zwanger bent.
En als je het risico niet wilt lopen, dan zou ik voordat je je eisprong hebt nog gaan.

BEDANKT ALLEMAAL!!

Jade; ik laat m'n ventje JUIST thuis want dan kan ik lekker roddelen met m'n vriendin!! Boek van Marielle Croon heb ik zelf ook (stom ik las jou stukje en kon het me letterlijk herinneren!!)Hetis inderdaad een goed boek!

Sam: ik hoop voor je dat het raak is joh! Laat je ons wat weten?!?

Groetjes Bieb.

Terug
Bovenaan