Kan dit het begin zijn

<p>Goede morgen Dames,</p><p>Hier vandaag 37 weken zwanger vanochtend werd ik wakker van flinke krampen en harde buiken, toen ik de hond uitliet moest ik ook echt tussendoor even stoppen omdat het even flink zeer deed na ongeveer 10 min kwam het weer zouden dit nou oefen weeën zijn of zou het doorzetten (laten we hopen op het laatste ) wie heeft hier ervaring mee heb geen idee wat ik moet verwachten is ons eerste kindje </p>

Ze zeggen volgens mij dat je dan even onder de douch moet staan en als het aanhoud en erger wordt is het echt als het afneemt zijn het oefen weeen.

Volgens mij horen oefenweeen geen pijn te doen. Niet dusdanig dat je moet stoppen met lopen. Even afwachten of het in fases blijft terug komen en anders de vk bellen :) spannend! 

Zodra het blijft aanhouden en erger wordt en niks helpt. Dan is het zover je weet zelf echt als het zover is ik weet klinkt raar maar is echt zo. Ik dacht ook elke keer is zo maar de echte weeen zijn heel heftig en zodra je dat voelt gelijk bellen. Maar bij twijfel kan je altijd bellen. Probeer inderdaad warme douche of even te liggen of met een warmte deken waar je pijn hebt. 
Veel succes in elk geval met de laatste loodjes. 

Hou maar rekening met voorweeen. Vorige week de hele week harde buiken en menstru krampen om de tien min. Uiteindelijk nu al weer een aantal dagen helemaal niks nakkes nada. Het lichaam kan ons flink voor de gek houden. Bij elke kramp die ik nu heb denk ik “vals alarm” omdat je jezelf anders helemaal gek gaat zitten maken. 

Moest toevallig vanochtend ook naar de vk voor controle wel ingestuurd met iets verhoogde bloeddruk was verder allemaal goed het kon inderdaad wel goede oefen weeën zijn moest  het beetje in de gaten houden 

Ik dacht ook heel leuk "vals alarm" toen ik met 36 weken een en ander voelde... Bleek toch echt de bevalling te zijn!
Met andere woorden: het is voor iedereen anders. Ik had hele milde krampen maar bleek de volgende ochtend wel al 5cm ontsluiting te hebben. Anderen hebben flinke pijn en daar blijkt niks aan de hand te zijn... Succes met de laatste loodjes!

Dat je bloeddruk omhoog is gegaan zonder bijzondere oorzaken (stress e.d.) zegt wel wat hoor! Dan gaat het niet lang meer duren..

Terug
Bovenaan