kan dit kwaad? graag jullie mening aub!!

hai

heb een vraagje,ik ben nu zwanger van mijn 2e,ben 30 juli uitgerekend.
ik ben nu in totaal maar  5 kilo aangekomen,eigelijk dacht ik er niet zo veel bij na,maar mijn familie vindt dat toch wel erg weinig,en nu maak ik mij door hun best wel zorgen,mijn gyn,zegt er niks over,dus ik dacht het zal wel goed zijn.
met mijn eerste kind,was ik wel veel aangekomen.3 juni heb ik weer een controle,en dan zal ik het ernaar vragen.maar ik wil jullie mening hebben,wat vinden jullie hiervan vinden jullie dit ook    erg weinig,en kan dat kwaad voor mijn baby?

groetjes,yos

Nou volgens mij hoef jij je geen zorgen te maken hoor. Het is alleen maar lekker dat je zo weinig bent aangekomen! Hoeft je ook niet zoveel meer af te vallen . Die 12 kilo is maar een gemiddelde wat je aan kan komen tijdens je zwangerschap. De 1 die komt 25 kilo aan en de ander nagenoeg niets.
Ik was zelf bij de eerste 9 kilo aangekomen en op dit moment met 28 weken ben ik iets van 6,5 kilo aangekomen. Ik zie het wel. Ik maak mij niet druk. Voel mij verder prima, voel het kindje goed.
Enne... de laatste weken als je met verlof zit, kom je nog het meeste aan!
Dus als je verder geen klachten of iets dergelijks hebt... Niet druk maken hoor! Lekker genieten.

Gr. Mamajo.

Hoi,

Ik ben bijna 30 weken en ook maar 6 kilo aangekomen.
Ik loop bij de gyn voor longproblemen en hij heeft er nooit wat van gezegt.
Wat er niet aankomt hoeft er ook niet af!
En zolang de kleine goed groeit hoef je je geen zorgen te maken.
Maar je kan het altijd navragen bij je vk toch?

Veel liefs Claudia

Dat wil inderdaad niets zeggen. Ik ben nu 30 weken en 5.5 kg aangekomen. Bij mijn eerste kindje ben ik in totaal maar 7 kg aangekomen. Hier bij de vk wordt je ook maar 2x gewogen. Bij je eerste afspraak en bij een week of 36/37. Zij zeggen: hoeveel je aankomt zegt niet zoveel. Als je genoeg vruchtwater hebt en het kindje groeit normaal, dan maakt het zoveel niet uit.
Je gyn. geeft vanzelf aan als er iets niet goed is. Wees dus blij dat je nog niet zoveel bent aangekomen. Hoeft er straks ook niet zoveel af.

Groetjes,
Leeuwtje

hee Yos

je hoeft je echt nergens druk om te maken, ik ben zelf pas net een halve kilo aangekomen...zaterdag een pretecho gehad en deze morgen een bezoek aan de VK, alles is goed en de baby groeit goed...zie het als een kramcadeau van je kind..wat er niet aankomt hoeft er ook niet af..

groetjes Veronique

Hoihoi!

Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik met 30 weken zo'n 12 kilo aangekomen, nu met 30 weken 7,5. Ik ben er blij mee, want inderdaad, alles wat er niet aankomt, hoeft er niet af.

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, je kindje neemt wat het nodig heeft en krijgt daarbij voorrang boven je eigen lijf. Alleen in geval van  crisis zal je eigen lijf eerst jouw hersenen voorzien van wat nodig is.

Overigens, ik heb hele lieve familie die de wereld voor me betekent, maar zodra het over dit onderwerp gaat... Ze geloven bijvoorbeeld niet dat ik 'slechts' 7,5 ben aangekomen omdat ik 'zo extreem dik' ben (ze bedoelen dat ik een grote buik heb; die is inderdaad zeker niet klein). Uiteindelijk zegt het meer over hen, want zelf hadden ze nauwelijks buik. Ze lijken niet te willen snappen dat het per vrouw en zelfs per zwangerschap kan verschillen!

Volgens mij gaat het erom of het met je kleintje goed gaat en of jij je goed voelt! Als je je toch onzeker voelt, overleg dan even met je vk!

Geniet maar lekker van je zwangerschap meid, ik hoop dat het je goed gaat!
Groetjes,
Tess

Hey !!

Ik denk niet dat het kwaad kan hoor ik ben in het begin dik 5 kg afgevallen en er zitten er nu pas 3 van aan  dus eigenlijk nog niet terug op oude gewicht ( zit nu op 27 wk 3 dgn )
Mijn gynaecoloog zei zolang jij je goed voelt en de kleine groeit goed hoef je je niet druk te maken
Vooral genieten van de laatste weekjes !!!!!

Liefs wilma

Terug
Bovenaan