Kan dit kwaad???/..help

A

Anoniem

Guest
Hallo Meiden,

Even een vraagje,
Ik zit zat achter mijn bureau en een collega wilde even ruig en stoer doen (voor de lol, wat een L*L)  dus die kwam aan lopen en stampte tegen de rugleuning van mijn bureaustoel aan, het dreunde best wel door...nu ben ik erg bang en kan wel huilen...ik ben net 7 weekjes zwanger en bang dat het nu verkeerd gaat.

Tevens heb ik hem verteld dat als hij het nog een keer doet, hij een behoorlijk klap in zijn smoel krijgt waar iedereen bij staat inclusief werkgever!! jeetje wat ben ik kwaad..

Kan die dreun  kwaad, maar als men sport dat heb je toch ook weleens wat te voorduren???  Help me !!

liefs Minou

Hoi Hoi,

Nee, meid het kan absoluut geen kwaad. Je buik kan heel goed tegen een stootje hoor, het vruchtje zit goed beschermd. Nu weet jij dat je zwanger bent maar als je het nog niet weet, kan er ook van alles gebeuren en daar let je dan niet eens op.
Je gaat dan nog lekker naar een pretpark enz toe.

Ook sporten kan gewoon de 1ste 3 maanden, zonder dat het kwaad kan. Daarna zijn er regels/ voorwaarden van toepassing.

Wel vind ik het heel goed, dat je zo boos reageert op de collega. Ik vind het echt heel lullig wat hij heeft gedaan. Maar voor hetzelfde geld, springt er een kindje tegen je buik aan (als iemand al een kind heeft ofzo) dan krijg je ook een duw.

Geen zorgen over maken, al begrijp ik je gevoel hoor!

Een fijne zwangerschap gewenst!!

Groeten, Esther
(24 weken, 3 dagen zwanger)

hallo Minou,
wat vervelend dat dat op je werk gebeurde. ik kan me zo voorstellen dat je boos bent en een beetje bang voor je kindje.  dat soort baldadig gedrag hoort niet op de werkvloer, en valt bij mij al binnen 'zeer ongewenst gedrag'. misschien is dreigen met een 'klap in zijn smoel' wel het eerste dat bij je opkomt, maar wellicht kan je beter vertellen dat je dit soort gedrag niet acceptabel vindt, omdat jij het niet prettig vindt (wat de reden dan ook is, zelfs al zou je niet zwanger zijn). als dat zo blijft kan je bij je leidinggevende of vertrouwenspersoon terecht hoe je deze situatie het beste aan kunt.

het is wel zo dat je kindje in de baarmoeder veilig zit, maar misschien voel jij je wel hardstikke misselijk en onzeker, dan hoeft zo'n persoon niet aan je te zitten toch?

sterkte en treedt iedereen tegemoet met een glimlach, jij hebt een wonder in je buik

gjes Miep 36 (34 w 2 d)

Terug
Bovenaan