Kan dit kwaad?!

<p>Hi,</p><p>Ik heb een vraagje.. Onze dochter van bijna 14 maanden is sinds gister ziek. Ze heeft elke keer rond de 39 / 39.5 koorts. Natuurlijk geven we zitpilletjes (240) en dan gaat het weer een poosje goed. Ze mag er 3 op een dag maar hij is vannacht rond 2 / 3 uitgewerkt.. Kunnen we dan weer gewoon een nieuwe geven? Want dan kom je eigenlijk op 4 uit. Kan dit? Of hoe deden jullie dit? Er moet wel iets aan gedaan worden anders gloeit ze weg. Groetjes!</p>
 
Onze zoon van 14 maanden was vorige week ziek. Ook hoge koorts, 40,2 graden.. Wij zijn uiteindelijk nog bij de huisartsenpost geweest en daar adviseerden ze om ook ibuprofen (nurofen) te geven. Dit kun je afwisselen met paracetamol, dus wij gaven dit om en om. Zo kreeg hij 2 pcm op een dag en 2x daags nurofen. Bij de nurofen had hij erg veel baat trouwens, hij knapte zienderogen op! 
 
Je moet kijken naar de hoeveelheid op 24 uur. Als je gewoon de tijd ertussen laat zoals beschreven kan je dus eigenlijk niet teveel geven. Dus elke 8 uur. Ik zou niet over de 24 uurs dosis gaan persoonlijk is er voor een reden. Als ze doorslaapt zou ik ook niet wakker maken voor paracetamol 
 
Koorts is er ook voor een reden. Paracetamol werkt de koorts tegen waardoor het beter worden juist langer kan duren. 
En ja het is zielig, maar een temp van 39.5 is voor kleine kinderen niet vreemd. 
Als ze gewoon kan slapen zou ik het even laten en de koorts zijn werk laten doen. 
 
Dankjewel allemaal. Ze heeft gelukkig door geslapen tot half 7 dus die van de nacht is niet nodig geweest. Ze lijkt nu iets minder warm dus we kijken het vsndaag maar weer even aan. Liefs!
 
Dankjewel allemaal. Ze heeft gelukkig door geslapen tot half 7 dus die van de nacht is niet nodig geweest. Ze lijkt nu iets minder warm dus we kijken het vsndaag maar weer even aan. Liefs!
 
Ik geef mijn kindjes alleen paracetamol als ze door de koorts niet drinken of slapen. Als de koorts lang aanhoudt bel ik altijd even met de huisarts.
Ben het met koot81 eens. Het lichaam is tegen iets aan het vechten, kindjes kunnen over het algemeen prima tegen koorts.
 
Inderdaad, paracetamol en nurofen drank om en om geven. Mag allebei 3x per dag dus je kan iedere 4u iets geven! Zo lang je je al voorgeschreven dosering houdt, mag dit gewoon! 
 
Terug
Bovenaan