kan dit wel bij 3 maanden!!

A

Anoniem

Guest
hallo dames

djaimy is 3 maanden nu en hij kwam vanmorgen om 9 uur voor de 1e fles (laatste fles was gisteren om 22 uur) en hij krijgt ze om de 4 uur. maar nu kom ik dan uit op 4 flessen deze dag. kan dit geen kwaad. hij weegt al wel ruim 6 kilo.
hij krijgt 180/6. ik wil voor vanavond proberen om dan maar 2 scheppen rijstebloem bij de fles te doen, kan dit al, ik lees namelijk dat sommige moeders dit ook al geven met 3 maanden of jonger en zelfs als advies van het cb.

ik weet niet of dit morgen ook weer zo valt maar is het wel zo weet ik niet of het verantwoord is.

groetjes angela mv djaimy

Hallo!

ons zoontje is ook 3 maanden (20.06.07) en krijgt al een paar weken 4 flessen. Op advies van het cb omdat het bij 5 flessen altijd hangen en wurgen was en hij zich nooit zelf meldde.
De ochtendfles (ca. 07.30u) is hij meestal niet zo happig op, hij krijgt dan 180/6.
De andere flesjes (12.00/17.00/22.00) krijgt hij 210/7 (wel proppen hoor, in dat flesje!!).
Hij slaapt wel door, maar wordt soms wel eens rond een uur of 5.00u wakker. Omdat ik weet dat ie dan geen honger heeft, geef ik hem dan (een paar keer...zucht) zijn tutje en meestal slaapt ie dan door tot na 7.00u.
Die rijstebloem heb ik nog niet geprobeerd, maar lijkt me in mijn geval ook (nog) niet nodig.
Hopelijk heb je wat aan mijn antwoord!

waarom wil je er rijstebloem bij doen? je kleintje heeft toch geen honger?? Rijstebloem wordt vaak gegeven als het kleintje honger heeft. dat monstertje van mij is van 14 mei, en ik geef hem rijstebloem (al sinds 3 maanden) in de hoop dat hij 's nachts eens door gaat slapen.... niet dus.
ik zie geen kwaad hoor, in die rijstebloem, maar volgens mij is het ook geen probleem als je wacht tot hij 4 mnd is.

hi suus

bedankt voor je snelle reactie. ik ben blij dat ik dan dus niet de enige ben. en hij regelt het zelf hoor hij slaapt gewoon goed van fles tot fles heb hem vanmiddag zelfs wakker moeten maken. maar ik dacht dat hij te jong zou zijn voor 4 flessen. dan laat ik denk ik toch de rijstebloem maar zitten. ik hoop nu maar niet dat hij vannacht komt want hij heeft wel nu 1 fles gemist van 200 cc. moet ik hem anders wat meer geven bij de fles dadelijk? maar hij drinkt nu al niet altijd de fles helemaal op

groetjes angela

Ja, ik was nog vergeten te zeggen dat Tijl ook al over de 6 kilo is en dan mogen ze dat prima hebben, die 4 flessen.
180+ 6 maakt ongeveer 210 cc
210 + 7                                               240 cc
                                                              --------------
                                                                  930 cc, dus dan krijgt ie bij mij toch flink wat binnen. Zolang je maar onder die 1000cc blijft, dat is het maximale nl.

Hoe laat geef je m dadelijk de fles?
Kijk gewoon wat ie op kan. Je weet inmiddels dat ie het tot ver in de ochtend trekt, dus eerder voeden dan 7.00u lijkt me niet nodig.

hi suus

hij zou om  21 uur  moeten als ik er nu 4 uur tussen zou laten maar ik wilde hem gewoon om ong 22 uur geven. zo laat krijgt hij hem altijd.
maar hij krijgt dan dus nu ong 800 cc terwijl hij wel 1000 cc gewend is want dat was het totale van 5 flessen maar dat moet dan wel kunnen?

groetjes angela

Ik zou inderdaad gewoon 22.00 u doen en geef m dan gewoon iets meer en kijken wat ie op kan. Het kán natuurlijk zijn dat ie zich wat eerder meldt, maar ik denk eerlijk gezegd van niet.
Ik vond dat omschakelen van 5 naar 4 destijds ook heel spannend, maar hij deed en doet het er geweldig op. Wellicht ook voor jou een optie?
Gewoon eens proberen en niet te stipt zijn met de voedingstijdstippen. Bij onze eerste MOEST het precies op de minuut (van mij) en nu hou ik een marge van 1 uur aan...

hi suus

ja daar was/ben ik een pietlut in hoor in die voedingstijden het wordt al wel wat minder. en het is nu ook allemaal spannend want we zijn ook begonnen met afbouwen van inbakeren. s nachts laat ik hem wel lekker ingebakerd nog even want dan weet ik zeker dat ie lekker slaapt. we zijn donderdag begonnen met 1 slaapje in de bakerzak en vandaag hebben we het slaapje van 18:30 tot 22 uur dan erbij gedaan en hij slaapt nu nog steeds. dus ik vind het erg spannend vandaag. hij doet nu 2 dingen tegelijk waar ik erg aan moet wennen.

groetjes angela

Terug
Bovenaan