kan dit wel????

hoi allemaal,
ik lees hier soms dingen en dat wijkt heel erg af van ons patroon. ik vraag me af of het wel normaal is wat wij doen...hihi. en hoe jullie het doen.
Luna is nu 11wk oud. ze krijgt nu 4 voedingen. meestal drinkt ze zo'n 800cc op de 24uur. dus zo'n 200cc per keer in fles. dat kan wel eens verschillen. soms meer soms minder.
de tijden zijn:
-9:30 smorgens de eerste
-14:00 smiddags
-18:30 savonds
-22:00/22:30 savonds de laatste.
ik hoop dat ze dit zo aanhoud want ik ben er zeer tevreden mee.
heeft me wel 2dgn gekost om het zo te krijgen. en ze is vaak heel lui met drinken. dan heeft ze vaker ff voldoende met 120cc, maar daar trap ik dus niet in, want dan komt ze 2uur later weer. dus ik zit vaker wel een half uur aan de fles.
als het na 3 kwartier echt niet meer lukt stop ik ook. hoe doen jullie het?
ik ben benieuwd om andermans ervaringen te lezen.
groetjes en bedankt
sandy
 
hallo sandy,

mijn dochter is nu bijna 14 weken en ik zit sinds 1,5 week ook op 4 voedingen omdat ik haar op een gegeven moment echt wakker moest gaan maken om op 5 voedingen te gaan komen.

Persoonlijk vind ik dat in jouw schema er behoorlijk veel tijd tussen de voedingen overdag zit... met name tussen de 1e en 2e fles. Je schreef ook dat ze soms te lui is om te drinken... zou dit kunnen komen omdat haar suikerspiegel dan te laag is door de lange tussenpoos tussen de voedingen?
Maak je haar wakker voor de voedingen of meldt ze zichzelf wanneer ze honger heeft.

Mijn schema voor mijn dochter ziet er als volgt uit:
7.30 uur: 200cc + schepje nutrix (sinds paar dagen)
11.30 uur: 200cc
15.30 uur: 200 cc\
+/- 19.45: 200cc + 3 schepjes nutrix (sinds 1,5 week)

Ik weet dat ik wat vlot ben met de nutrix geven, maar dacht dat ze anders niet voldoende uit die 4 voedingen kon halen... ook omdat ze hiervoor op 5 voedingen van 170 cc zat (dus in totaal meer.. )
Ze kan echter goed tegen de nutrix en ik ben nu ook voorzichtig begonnen met groentehapje (gekookte wortels)

Als je nutrix (rijstebloem) in de laatste fles doet dan slapen ze lekker goed door. alhoewel dat hier toch nooit een probleem was hihi

succes ermee
esther
 
Hoi,

Als dit voor jullie werkt zal het prima zijn. Maar het is wel een beetje een afwijkend schema van het "standaard"

Dat is ongeveer zo:
7.00
11.00
15.00
19.00
Zo zit je ook aan de laatste fles op een lekkere tijd.

Over de nutrix. Helaas is het niet waar dat ze daar van door slapen. Sommige kinderen wel andere niet.

Succes
 
Hoi Sandy,
Het lijkt me inderdaad dat ze teveel ineens krijgt en te weinig gespreid.
Ik heb een dochtertje van nu 4,5 maand en die zit nu pas,volgens dvies van de consultatiebureauverpleegkundige,op 200 cc om 7.00/11.00/15.00/19.00 en 23.00. Vooral tussen de laatste en eerste voeding zit erg veel tijd.
Ik zou toch eens met het consultatiebureau overleggen

Groetjes
 
hoi sandy,

je moet gewoon doen waar jij je t beste bij voelt en de kleine natuurlijk, ons zoontje heeft ook altijd zo'n schema gehad. hij is nu bijna 7 maanden en hij heeft nu dit schema:
09.00 200
13.30 200
17.30 warm eten+toetje
20.30 200
dus jullie schema is helemaal niet gek en die van ons slaapt ook wel eens tot 9.30, lekker laten slapen en vooral niet wakker maken,als ze goed slapen is alleen maar een goed teken!!!

groetjes nadja mv tygo
 
Terug
Bovenaan