kan dit?

Hoi meiden,
vraagje, ik heb een cycles van 42 en ik had rond de 15e dag van cycles een opvallende temp. verhoging van 36.2 naar 36.8,kan dit een eisprong zijn geweest, want heb je dat toch 2 weken voor je ongi?

graagg antwoorden please..

grtjes
 
Heb je steeds een cyclus van 42 dagen? Dan zou de eisprong circa 14 dagen voor de eerste dag avn je volgende menstruatie moeten komen, toch? Misschien kan het je eisprong zijn en zal je cyclus deze keer wat korter zijn?

Hangt er gewoon vanaf hoe regelmatig je bent, denk ik. Maar je temperatuur kan ook omhoog gaan vanwege: te laat of later gaan slapen, temperatuur nemen op ander tijdstip, gedronken de avond ervoor, vroeger gaan slapen,... wacht gewoon de volgende dagen af om te kijken of de temperatuur hetzelfde blijft (hoger dus). Als deze temp. aanhoudt, kan je ervan uitgaan dat je je ei hebt gehad.

Groetjes,
Erika
 
Je eisprong komt niet definief op dag 14. Dit is een gemiddelde.

Wanneer leren mensen nou eens dat gemiddelden zijn bedacht om houvast te hebben. Ieder mens is anders en zal over het algemeen op een andere dag zijn eisprong hebben.

De een heeft zijn eisprong op dag 14, de ander op dag 19. Door te tempen kan je hier inzicht in krijgen en als jouw temp met 0,6 omhoog gaat zou dat inderdaad betekenen dat je je eisprong hebt gehad. Hij gaat pas omhoog als je je eisprong hebt gehad dus jij hebt 'm waarschijnlijk wel precies op dag 14 gehad.
 
Terug
Bovenaan