Kan dit?

Hallo allemaal,

Wij zijn vrijdag met een echo te weten gekomen dat onze wens niet door gaat. Het was waarschijnlijk al met 7 a 8weken gestorven. Toen we er achter kwamen was ik al 12weken het begon met iets licht vloeien. Ik ben afgelopen dinsdag gecureteerd en het vloeien is al een paar dagen over.

Nu overkomt me iets heel geks. Ik krijg vanmiddag opeens een eisprong gevoel. Even flink steken links onder wat ik normaal ook altijd voelde met een eisprong. Gek he?! Dus ik denk laat ik eens voor de gein een ovulatie test doen. en... positief!!! Word ik nu gek hier? Kan dit?

Op de gebruiksaanwijzing staat wel dat de test dan niet betrouwbaar is als je onlanks zwanger bent geweest. Weten jullie hier raad op? Kan het zijn dat ik nu over twee weken al weer ongi wordt, kan dit mijn ei alweer zijn geweest? of is dit een grapje van mijn lichaam?

Wie weet raad, wie werd ongi twee weken na een curetage?

Liefs Bibi

hoi bibi,

ik ben 30 juli gecurreteerd, en was na 3,5 weken weer ongi.Dat vond ik ook heel snel!!Was er wel erg blij mee.Inmiddels ben ik al weer 9 weken zwanger.Het zou dus wel kunnen hoor.Wel moet ik zeggen dat ik na de curretage heel vaak die steken had, die ik normaal gesproken tijdens de eisprong voel.En ik heb de eisprong naar mijn idee allebei de keren niet gemerkt...Wel het slijmverlies, waar ik aan kon zien (dacht ik ) dat ik vruchtbaar was.Na de curretage was dat ongeveer de 10de dag, en de keer daarna ook de 10de dag.Dat terwijl ik voordat ik voor de eerste keer zwanger was mijn ei altijd voelde op de 12de dag.
Een ander vraagje:Hebben ze je niet geadviseerd om een maandje te wahcten trouwens? Ik heb dat wel gedaan , meer ook omdat ik neit zo lang in spanning wilde zitten of ik nou ongi zou worden of zwanger zou zijn.Ik las namelijk overal dat het wel 6 weken duurt an een curretage voordat je weer ongi bent.Daarom was ik ook zo verbaasd dat het bij mij al op de 25ste dag kwam!

Nou, succes hoor, groetjes Ciska

Hoi Bibi,

Na een mk heb je vaak nog hcg in je lijf. Een ovulatietest meet dan wel geen hcg maar het heeft wel dezelfde chemische waarde. Je test is dus waarschijnlijk positief omdat je nog steeds hcg in je bloed hebt (de ovulatietest kan dat verschil niet maken). Daarbij kun je na je mk heel vaak het gevoel hebben dat je nog zwanger bent omdat je baarmoeder weer inkrimpt en je borsten weer iets kleiner worden.

Maar... voor de zekerheid kun je natuurlijk altijd klussen!!

Succes meid.

X F

had ik een heel berichtje getypt, staat het er niet.Las nu ook je vorige berichtje dus zal even een nieuw stukje neerzetten.
Ik ben 30 juli gecurreteerd, en had rond de 10de dag mijn vruchtbare dagen alweer, gezien het slijmverlies.Wel heb ik toen nog een echo gehad en de gyn zei dat mijn slijmvlies nog erg dun was.Wij wilde toch een maand wachten en toen ik dat hoorde helemaal.Maar ook omdat ik niet in onzekerheid wilde zitten omdat ze zeggen dat het wel 6 weken kan duren voor je eerste ongi weer komt.En dan zit je maar steeds;zal ik zwanger zijn of niet....Ik werd de 25ste dag alweer ongi!Daar was ik echt heel blij mee!
Nu ben ik al weer 9 weken zwanger, het was meteen weer raak.Beide keren heb ik geen ei gevoeld maar kon het wel aan mijn slijm zien.Het was beide keren al op ongeveer de 9de dag, terwijl mijn ik voor ik de eerste keer zwanger was altijd mijn ie voelde op de 12 dag.Net als jij, met steken.
Die steken heb ik heel laang na mijn curretage ook gevoeld, elke dag.Ben toen naar de gyn geweest omdat ik het zo raar vond.Het was wel ongeveer het zelfde gevoel als bij de eisprong, maar dan voortdurend.Maar het kan denk ik best bij jouw de eisprong zijn.
Ik wens je veel succes,
groetjes ciska

Hoi Bibi, ik hoop voor je dat je gevoel juist is joh! Maar verder sluit ik me aan bij wat F hierboven al schrijft.
Ik heb na mijn miskraam (net als bij jou met 12 weken) twee keer een positieve zwangerschapstest gehad. Die testen deed ik alleen om te weten of het hcg al weg was hoor, niet omdat ik werkelijk dacht zwanger te zijn. Zolang er nog hcg in je lichaam zit kan je geen eisprong hebben namelijk en ik ben nogal een controlfreak dus ik wilde alles in de gaten houden. Ik had bij babybrabbel van die hele goedkope testen gekocht (drie voor 4 euro 50) dus een keertje extra testen is dan niet zo erg (haha, de uitslag, dat was pas erg!!)
Vier weken na mijn miskraam bleek dat ik toch gecuretteerd moest worden. Drie dagen na de curettage had ik wel
een negatieve test en binnen vijf weken was ik alweer voor de eerste keer ongi (terwijl ik formeel gezien dus vier maanden zwanger was geweest...)
Nou meis, ik wens je alle sterkte en nogmaals: ik hoop dat je gevoel juist is (en niet onze theorieën!)

Liefs, el (ik ben een 'forumvriendinnetje' van moi, zo zie je maar: we zitten echt overal!!)

Hoi meiden,

Ik had al eerder een berichtje getypt maar ik word gek van deze site!! Soms komen ze er gewoon niet op of soms dagen later.

Maar ja wat ik eigenlijk even zeggen wou dat ik het fijn vind om jullie ervaringen te lezen. Jullie hebben toch de moeite genomen om te reageren, Thanks!!

Alles is nu ook weer zo nieuw voor me en je kunt ook niet zoveel doen dan maar steeds weer af te wachten. Gek word je ervan.

Ik wacht zeker nog een maand af met klussen want ik wil nu zeker weer het beste voor mijn a.s. kindje. En dat is zeker een baarmoeder met een lekker warm bedje van aangemaakt baarmoederslijmvlies en aangezien de gyn alles heeft verwijderd lijkt het me nu zeker geen goed idee. Wie weet ga ik over twee weken wel weer vloeien dan weet ik pas of mijn lichaam me weer voor de gek heeft gehouden of niet.

Thanks en groetjes Bibi

Terug
Bovenaan