kan dit?

hallo dames.

ik wil hier even iets over vragen.dus zal bij het begin beginnen.
ik ben op vakantie gegaan, en toen ik terugkwam was ik ruim twee weken overtijd, en had ik veel symptomen, plus echt het gevoel dat er iets was. ook had ik borstvoeding, aangezien ik nog nooit zwanger ben geweest, ging ik er een beetje vanuit dat ik zwanger was,
de dag dat ik terugkwam heb ik bloedingen gehad, en ben dus de volgende dag naar de dokter gegaan, hij zij meteen dat het een miskraam was, ook al had ik nog geen test gedaan.
een week later bij de andere dokter een test gedaan, maar deze was negatief dus hij dacht dat het echt een vroege miskraam is geweest.
nu voel ik me vreemd, heb nog steeds borstvoeding, af en toe misselijk, vreselijk moe, en gevoelige borsten en af en toe last van mijn rug
zou het niet zo kunnen zijn dat mijn bloeding geen miskraam was maar een gewone bloeding en dat ik gewoon heel weinig hcg in mijn urine heb?
ik durf hier eigenlijk niet over na te denken want dat geeft me valse hoop.
de miskraam is nu ongeveer 2 weken geleden, en we zijn gewoon rustig verder gegaan, maar wat nu als ik toch zwanger ben.
ik heb dit toen wel voorzichtig aan de dokter gevraagd, maar hij wimpelde het een beetje af, en als ik hem nu bel heb ik het id dat ik er weer veel te veel mee bezig ben. toch vraag ik het me af, kan het zo zijn dat mijn test negatief was omdat ik nog niet genoeg stof in mijn urine had, zo ja wie heeft dit nog meer gehad?
ik ga er nu vanuit dat het gewoon een miskraam was en dat we gewoon verder gaan want ik wil geen valse hoop, maar toch....

Hoi meid,

Ja het kan wel. ik lees ook nog op een ander forum en daar was iemand zwamger en die arts zei ook na een bloeding dat het een miskraam was. toen het niet doorzette moest ze komen voor curitage. daar was een oplettende arts!!!! ze was namelijk wel degelijk zwanger!!!!!!!!!! als er toen geen echo was gemaakt, dan hadden ze het weggezogen, terwijl ze gewoon zwanger was!!

heb je zelf nog geen test weer gedaan?? ik zou dat toch gewoon doen, kan toch geen kwaad??

liefs , en ik hoop ook voor jou dat het goed is.
Tamara

er schijnt één of ander hormoon te zijn, waardoor je borstvoeding gaat geven zonder ooit zwanger te zijn geweest. Ik weet zo even niet hoe het heet, maar vraag eens op het zwanger worden forum, daar zijn volgens mij wat meiden die dat hebben laten testen.

Alsje geen positieve test hebt, dan kan het best zijn dat je niet zwanger bent geweest. Of misschien was het inderdaad een vroege miskraam. Je zal het waarschijnlijk nooit meer weten. Je kan je ook afvragen of het nog zinvol is om dat te weten te komen. Als je de volgende cyclus niet ongesteld wordt, kan je gewoon weer testen en de duur van een eventuele zwangerschap  is dan te bepalen met een echo.

Het is net of wij vrouwen al voor het zwanger worden en tijdens het zwanger zijn al op geduldig gedrag getest worden. Het is afwachten, afwachten, afwachten, en da's best moeilijk.  Geduldig gedrag dat we aan moeten leren  voor als die kiddies er eindelijk zijn. Want dan moet je ook een flinke dosis geduld hebben.

Heel veel sterkte en succes met zwanger worden.

Miep

(Heb ooit positief getest en werd de dag erna ongesteld, heb het maar gewoon gezien als een foute test. Helaas weet ik ook wat miskramen (3 (8 weken, 13 weken, 18 weken)  zijn, maar ik heb ook 3 geweldige kids, dus ik mag niet klagen)

Ben eigenlijk benieuwd of je nog een test heb gedaan en of je nu wel of niet zwanger bent.....

(beetje laat, maar wil hier toch ff op reageren, misschien dat andere hier ooit nog iets aan hebben...)

Wat ik als eerste wil zeggen (en later zullen jullie snappen waarom) is dat ik dit van te voren wist......:

Ik heb 3 kinderen. Oudste is 4, 2e bijna 3 en jongste is net 1 jaar. Om zwanger te worden van de eerste hebben wij ruim 2 jaar over gedaan en we zijn zwanger geraakt d.m.v. hormoonpillen. We kregen toen te horen dat we nooit zonder die pillen zwanger zouden raken. Na de geboorte van de oudste had ik dus ook zoiets van: geen voorbehoedsmiddelen, kan toch niet zwanger raken. Ik had een hele onregelmatige cyclus (altijd al gehad) en toen er meer dan 6 weken tussenkwam had ik de afspraak met de gyn alweer gemaakt (6 weken is het maximale wat er tussen mag zitten, dan word het ongezond...) 1 dag voordat we naar de gyn gingen had ik voor de zekerheid toch ff test gedaan, en we waren dus zwanger (wat dus niet kon....)   Bij de gyn kregen we een echo, omdat we niet wisten hoever we waren.... Op de echo waren 3 eitjes bevrucht (spontane drieling....) 1 eitje groeide al niet mee, dus we wisten dat we die zouden verliezen, de 2e groeide iets mee, maar kon ze niet met zekerheid zeggen of het hartje klopte, de 3e was duidelijk te zien dat er een hartje was..... Heb tijdens deze zwangerschap dus eigenlijk 2 miskramen gehad.... 2 x bloed verloren..... Maar zoals ik aan het begin zei, wisten we dat dit zou komen.... We wisten dat we waarschijnlijk 2 bloedingen zouden krijgen...Het kan dus dat je een flinke bloeding krijg en toch nog zwanger bent..... Wil natuurlijk niet zeggen dat je hoop moet houden na een bloeding, maar het kan.....

Liefs, Brenda

Hoi hoi,

Ik ben hier nieuw en lees net je verhaal. Ben je al iets wijzer? Het kan trouwens dat je negatief test en toch zwanger bent. Mijn moeder teste in het begin alle 5 de keren negatief. Pas na 5tot6 wk zwangerschap werd het positief. Ook ik had dit bij onze 2e, toen ik bij 4 wk teste was deze negatief, ik werd niet ongesteld en ben er gewoon vanuit gegaan dat ik zwanger was. Met een week of 8 kwam moeders voor moeders en toen zij de test deed was deze wel positief.

Groetjes Joyce

Er kan van alles, ja. Maar inmiddels ben je vast iets wijzer en heb je vast opnieuw test(en) gedaan. Hoe is het? Negatieve testen? Of toch een licht streepje?
Wat betreft het bloedverlies, dat heb ik in mijn laatste 2 zwangerschappen gehad, ik heb best veel gevloeid de eerste 3 mnd, ondanks een prima zwangerschap. Dus het HOEFT niet te betekenen dat alles mis is, maar het KAN wel! Laat je even wat horen, ik ben heel benieuwd of je misschien toch een goed bericht hebt!!
Groet, Hannah

Terug
Bovenaan