Kan een baby van 11 weken het zwembad in? (Vakantie turkije)

Hoi hoi,

Wij gaan in september met onze baby van dan 11 weken op vakantie naar turkije. Nu vroeg ik me af of ze gewoon het water in kan met ons? Het zal zo’n 35+- graden zijn.
En waar moet ik verder op letten?
 
Het advies is inderdaad om te wachten tot dat ze zijn ingeënt. 
De vraag is of je zo'n jong babytje wil belasten met het uit en aankleden, afdrogen etc. Het kost een babytje veel energie om zich warm te houden ondanks de buitentemperatuur. Ze raken snel onderkoeld.
Buiten dat zijn het veel indrukken en prikkels. En kijk uit met de zon die erg verraderlijk is. Vaak is er geen schaduw in een zwembad.  En dan het chloor in zo'n bad..
Maar goed, jij kent je kindje het beste. Er zijn genoeg ouders die dit wel doen. 
 
Het advies is inderdaad om te wachten tot dat ze zijn ingeënt. 
De vraag is of je zo'n jong babytje wil belasten met het uit en aankleden, afdrogen etc. Het kost een babytje veel energie om zich warm te houden ondanks de buitentemperatuur. Ze raken snel onderkoeld.
Buiten dat zijn het veel indrukken en prikkels. En kijk uit met de zon die erg verraderlijk is. Vaak is er geen schaduw in een zwembad.  En dan het chloor in zo'n bad..
Maar goed, jij kent je kindje het beste. Er zijn genoeg ouders die dit wel doen. 
 
Ik begrijp persoonlijk niet zo goed waarom je met een kleine baby moet gaan zwemmen als hij nog zo klein is. Als het 35 graden is en er is in het zwembad waarschijnlijk amper/geen schaduw. Dat is toch niet goed voor zo'n kleine hummel? En dan ook al de impact van het aan/uit kleden en de indrukken etc. Sowieso wordt er pas aangeraden om te gaan zwemmen als hij zijn vaccinaties heeft gehad. Maar dit is mijn persoonlijke mening. M
Genoeg ouders die het wel doen.
 
Wij doen sowieso niet aan inenten dus dat is voor ons geen richtlijn.

Wij hebben al de voorzorgsmaatregelen genomen wat betreft de zon vermijden. Buiten het feit dat onze baby van water houd, vinden wij het ook prettig om samen te badderen. Je hoeft niet alles te snappen toch? Ik vroeg om advies.
 
Terug
Bovenaan