kan een baby wennen aan extra verzadigende voeding?

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

ANONYMOUS_USERNAME

Guest
Hoi,
Mijn zoontje is nu 12 weken. Ik geef de borst maar omdat hij daar niet op door kon slapen krijgt hij om half elf een flesvoeding. Op gewone kunstvoeding sliep hij ook niet door en nu geef ik een combi van gewoon en extra verzadigend. Dit hielp. Hij kwam zo'n anderhalve week rond 08.00 uur. Afijn, nu alweer 2 dagen om 05.45 uur. Even over zijn bol aaien of een speen helpt hem niet om weer verder te slapen. Hij ligt erg op zijn vuist te sabbelen dus neem ik aan dat hij honger heeft en geef ik een borst.
- kan het nu zo zijn dat hij er aan went en dus steeds meer nodig heeft? dan schiet ik uiteindelijk er niks mee op.
- of zit hij in het welbekende sprongetje (oei ik groei) dat rond de 12 weken voorkomt?
Hij slaapt overdag ook korter en huilt meer. Wil het liefst de hele dag rondgedragen worden, maar ja, heb ook nog een lieve meid van 2.
iemand ervaringen met die extra voeding?
Groetjes, lianne

Hoe gaat het nu???? Het zou goed kunnen dat je in een sprongetje zit. Die eerste weken komen die zoveel voor!! Best lastig om goed door te hebben wat er aan de hand is. Zelf geloof ik niet zo in die extra gevulde flesvoeding om door te laten slapen, maar dat komt omdat het bij al onze kindjes niet werkte. Ik geef dus gewoon borstvoeding op verzoek, ook al is dat (een paar keer) midden in de nacht (Leah is nu 11 maanden)....
Loopt je borstvoeding niet direct terug als je een fles extra gaat geven (tenzij je dat wilt natuurlijk)??? Groetjes, succes!

Hoi,
Nee hoor, de bv loopt niet terug. Ik heb genoeg. Ik geef ook liever volledig bv maar ik trok het overdag niet meer en nu slaap ik in ieder geval aan een stuk 7 uur en heb dat toch wel nodig. Mijn dochtertje is thuis erg druk en actief en slaapt ook niet meer in de middag. Vandaar die ene fles in de avond.
maar goed, we zie wel hoelaat hij morgen wakker wordt.
Groetjes, lianne

ik heb zelf forte voeding gegeven aan mijn zootnje omdat gewone voeding niet voldoende vulde bij hem. er zijn kindjes waarvan het maagje wat groter is (komt vaker voor bij stevige kinderen) daardoor vult de gewone veding niet voldoende.
de forte voeding vult dan wel omdat die wat zwaarder ligt zeg maar voor zover ik weet kan het niet zo zijn dat ze er zo snel aan wennen dat dat ook niet meer helpt.

kan erniet iets anders zijn? idd het sprongetje   of regeldagen of misschien voeld ze zich of hij wel gewoon niet lekker. vaak blijven ze dan wel gewoon drinken omdat ze dat troost bied. luister gewoon naar je kind gooi al je regeltjes overboord en luister naar wat je kind aangeeft hij/zij laat wel merkern of het honger heeft of niet.

ik heb altijd gewoon de fles aangeboden ik heb zoiets asl ze het willlen hebben dan drinken ze het maar lekker op en hoeven ze het niet dan geven ze het wel aan

quote: nijmanlianne schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-02-2009 10:48:20'));

Hoi,
Mijn zoontje is nu 12 weken. Ik geef de borst maar omdat hij daar niet op door kon slapen krijgt hij om half elf een flesvoeding. Op gewone kunstvoeding sliep hij ook niet door en nu geef ik een combi van gewoon en extra verzadigend. Dit hielp. Hij kwam zo'n anderhalve week rond 08.00 uur. Afijn, nu alweer 2 dagen om 05.45 uur. Even over zijn bol aaien of een speen helpt hem niet om weer verder te slapen. Hij ligt erg op zijn vuist te sabbelen dus neem ik aan dat hij honger heeft en geef ik een borst.
- kan het nu zo zijn dat hij er aan went en dus steeds meer nodig heeft? dan schiet ik uiteindelijk er niks mee op.
- of zit hij in het welbekende sprongetje (oei ik groei) dat rond de 12 weken voorkomt?
Hij slaapt overdag ook korter en huilt meer. Wil het liefst de hele dag rondgedragen worden, maar ja, heb ook nog een lieve meid van 2.
iemand ervaringen met die extra voeding?
Groetjes, lianne

Allereerst is het natuurlijk heel normaal dat kinderen 12 weken niet een hele nacht slapen. Een stuk van 5 a 6 uur is het langste wat ze lichamelijk aankunnen, dus ergens in de vroege ochtend of nacht aanleggen is de gewoonste zaak van de wereld.

Maar goed, je geeft in de avond een fles om jezelf te ontlasten. Dat heeft echter totaal geen invloed op wat er nu gebeurt. Dat je kind nu vaker komt heeft niet met die fles te maken.

Je zit gewoon weer in de regeldagen, dat kun je op deze leeftijd weer verwachten. Kwestie van even helemaal in meegaan, gewoon op verzoek voeden, als is het om het uur, dan ben je er het snelste doorheen. Je zult zien dat je over een weekje weer in een ritme zit, als je nu even gewoon helemaal met je kind meegaat.

Terug
Bovenaan