Kan een extra schepje voeding kwaad?

Hallo mede-moeders,

Ik heb een beetje een rare vraag. Onze dochter van bijna 17 weken sliep al zo'n vijf weken niet meer door 's nachts, terwijl ze dit vanaf haar 6e tot 12e week wel had gedaan. Wij hebben de afgelopen tijd van alles geprobeerd om die heerlijke rustige nachten weer terug te krijgen. Ze was gaan wennen aan nachtvoedingen, die ik gaf omdat ze ziek was geweest en overdag slecht dronk. Ze is al lang weer beter, maar bleef om precies dezelfde tijden wakker worden. Met de fop, klein beetje voeding of (gekookt) water ging ze dan wel weer verder slapen, maar wij werden behoorlijk moe van de onderbroken nachten (4 of 5 keer eruit..) Toen kreeg ik een tip van een vriend, namelijk doe een extra schep voeding in de laatste fles. Dus ik doe nu 180 ml water en 7 in plaats van 6 scheppen Nutrilon 1. En het werkt, al 4 nachten! Toch vraag ik me af of dit geen kwaad zou kunnen. Wat denken jullie? Ik wil nog geen rijstebloem gaan geven omdat ze gevoelig is voor veranderingen met de voeding (helemaal van slag geweest door Omneo...) en ook voeding voor hongerige baby's twijfel ik over i.v.m. haar darmpjes. Ze lijkt nu nergens last van te hebben. Zal ik er gewoon mee doorgaan? Zo'n extra schepje zal toch geen kwaad kunnen? De rest van de flessen krijgt ze wel zoals het hoort.
Graag jullie meningen!

groetjes, Jootje
 
Ik denk dat je dan ook beter 30ml extra water erbij kan doen.
De samenstelling van de poeder is namelijk precies afgestemd om de hoeveelheid water. Als je dus 180 ml water doet en 7 scheppen, dan wordt de melk te geconcentreerd.

Succes!
Marieke
 
Hoi Hoi!

Niet doen, hoor, die extra schep. Zoals gezegd is de voeding zoals de verhouding op het pak staat precies goed afgestemd. Ik heb het een aantal keer per ongeluk gedaan (een schep te veel) en kreeg toen bij navraag bij de Nutrilon te horen dat de nieren van het kind een extra schep zonder extra water niet aankunnen. Niet goed voor ze dus!
Waarom laat je haar niet langzaam wennen aan rijstebloem?

Bel anders voor de zekerheid even naar de nutrilon of ga naar hun site. Hier kun je je vraag stellen en ze geven erg snel antwoord is mijn ervaring.
Succes. Peggy
 
He hoi,

Bedankt voor jullie reacties! Had zelf ook al naar Nutricia voedingslijn gebeld en kreeg daar ook te horen dat dit niet verstandig is. Dat zei mijn gevoel ook al. Klopt inderdaad van de niertjes, die kunnen zo'n extra schep niet aan, je moet je echt aan de verhoudingen houden. Dus dat doe ik vanaf nu maar weer! Ik ga proberen schepjes rijstebloem toe te voegen aan de laatste fles en kijk wat er dan gebeurt.

groetjes, Jootje
 
hoi

toen mijn zoontje niet meer doorsliep heb ik het aan het cb gevraagd en die gaven juist als advies een schepje extra maar dat is alweer 3jr geleden maar hij heeft er nooit last van gehad hij krijgt nu ook nog een fles en ook met een schepje extra ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgen want als je het aan 10 mensen vraagt krijg je volgens mij ook 10 verschillende antwoorden

groetjes tejaysmommy
 
Terug
Bovenaan