kan een kind teveel slapen

hallo,
mijn zoontje is nu 3 maanden en men zegt altijd maar dat ik blij moet zijn dat hij al de hele nacht doorslaapt.
nu vraag ik mij af of het mogelijk is dat een baby te veel kan slapen en of dat kwaad kan.
mijn manneke slaapt echt bijna 20 uur per etmaal en ik moet hem echt wakker maken om te eten.
is dit nu normaal of kan dit geen kwaad ????

Hoi,

Ons manneke sliep in het begin na elke voeding ( 6 op een dag ) en s'nacjts sliep hij ruim 7 uur door.

Volgens mij maakt het niet uit of een kind veel slaapt, als ie maar genoeg voeding binnenkrijgt en gewoon alert is.

En volgens het cb groeien kinderen juist van slapen :p

Te veel slapen bestaat volgens mij niet voor die kleintjes. Sterker nog, onze 1 na jongste is bijna 3,5 en die slaapt nog regelmatig heel wat uurtjes op de middag. Wanneer ze dat doen hebben ze het blijkbaar nodig. En nog een voordeel, je hebt zelf ook lekker rust, haha!

Maar als hij tijdens de wakkere uurtjes ook loom is en niet alert dan zou ik wel even langs de huisarts gaan.... Maar aan je verhaal te horen is dat niet het geval.

Lekker van genieten, voor je het weet sjezen ze door het huis!

hier ook eentje die ik gister misschien 1,5 uur wakker heb gezien over de hele dag. Ik ga er maar vanuit dat ze binnenkort wat meer wakker is. Ze is nu 7 weken.
groetjes Fleur

ps. gister heeft ze om 22.00 uur de laatste fles gehad (150 cc) en vanochtend 7.30 uur de volgende (135 cc). toch wel erg lekkerdat ze zovel slaapt,vooral 's nachts!!

Terug
Bovenaan