Kan een miskraam "maar" 1 nacht duren?

Een paar dagen geleden heel licht slijm- en af en toe wat bloedverlies gekregen.
Gisteravond flinke ongesteldheidpijn en helder bloedverlies.
Vannacht heel flink bloedverlies, veel stolsels verloren, behoorlijke buikkramp.
Maar sinds vanochtend wel gewoon wat bloedverlies, maar geen stolsels meer en alleen maar lichte buikpijn, zwaar gevoel in onderbuik.
Zou dit het "al" zijn geweest? Ik had me ingesteld op dagen aaneengesloten zware buikpijn en zwaar bloedverlies, maar zoals het er nu uit ziet, is er vannacht dus van alles gebeurd. Binnenkort krijg ik dan wel een echo om te zien of het schoon is, maar ik ben natuurlijk wel benieuwd wat ik kan verwachten.
Zijn er hier ook meiden die 1 nacht (of dag) heftig bloed en stolsels hebben verloren en daarna gewoon normaal "ongi" bloedverlies, maar niet echt veel dus,  hebben gehad?

Wat vervelend dat je een miskraam hebt door moeten maken.

Maar het kan hoor.
Ik had dat mijn 2e miskraam net zo.
Waarschijnlijk is alles wel weg, anders krijg je nog wel meer bloedingen.
Dat had ik met mijn 1e miskraam nl.
Een dag niks meer aan de hand en zo een dag later weer krampen en stolsels.

Sterkte er nog mee!

Gr Jaikke

Hoi Hannah,
Hier ben ik ook weer...
Ik herken je verhaal en bij mij is "het" vanochtend gebeurd... Al een paar dagen wat bloedverlies, steeds iets meer,  maar toen ik vanochtend de kinderen naar school had gebracht, kreeg ik steeds meer buikpijn en ben om een uur of 10 even in bed gaan liggen met een boek. Om 10.30 uur ging ik naar de w.c. en toen verloor ik heel veel bloed en ook stolsels. Op een gegeven moment voelde ik ook iets uit m'n lichaam "ploppen". Mar goed, kinderen op halen, kindje te spelen, dus doorgaan. Maar m'n buikpijn werd steeds heftiger (leken best een beetje op weeën) en om een uur of één nog even naar de w.c. voordat ik naar het ziekenhuis moest, nou, toen verloor ik echt iets heel groots, ik schrok me echt rot!! Ik heb 't uit de w.c. gevist en meegenomen naar de gyneacoloog. Onderweg werd m'n buikpijn ook steeds minder.
Bij de gyneacoloog heb ik dit allemaal vertelt en ik heb een echo gekregen. Hier bleek dat alles weg was. Ze heeft toen ook gekeken naar wat ik meegenomen had, en dit was hoogstwaarschijnlijk inderdaad m'n "zwangerschap"... Ik voel me nu een stuk beter, minder bloedverlies en geen krampen meer.
Ik had inderdaad ook verwacht dat ik een aantal dagen met buikpijn op bed lag. Maar kennelijk is dit normaal. Ik vond het wel heftig hoor, het leek best een beetje op een bevalling, vond ik (alleen een stuk minder pijnlijk!)

Ik hoop dat je iets aan m'n verhaal hebt. In ieder geval veel geluk en sterkte!
Doornroosje

Hai Doornroosje,
We zitten in hetzelfde schuitje dus!!! Klinkt inderdaad bekend. Hier is het ook rennen en vliegen met nog 3 andere kids, dus ik herken ook wel dat 'doorgaan'. Vandaag gaat het gewone leven hier dus ook door. Ik voelde gisteravond op de bank iets 'ploppen', klinkt misschien gek, ik denk nu soms: zouden dat de vliezen zijn geweest die braken ofzo? En inderdaad iets groots verliezen, dat heb ik 2x gevoeld, maar ik was erg beduusd van hoe snel het ging. Dacht dat er 'rustig' iets opgebouwd zou worden, maar eigenlijk in totaal iets van 4 uur ofzo was ik alles kwijt. Ik kon helaas het groots niet meer uit de wc vissen, vind dat wel jammer maar het is niet anders. Zelf voel ik me eigenlijk lichamelijk heel erg okay nu, dus ik verwacht wel dat mijn hele zwangerschap er uit is gekomen. Wel een rare ervaring dat je voelt dat je iets verliest, vind je niet?
Hoe gaat het nu met jou? Is je buik rustig? Morgen ga ik naar de gyn/echo, dan hoop ik ook te kunnen vertellen dat alles eruit is. Toch "fijn" dat alles spontaan op gang is gekomen, vind je niet? Tenminste, zo ervaar ik het wel, hoewel natuurlijk verdrietig dat deze zwangerschap zo moest lopen. Groetjes, en sterkte deze dagen met 'herstellen' (ahum, lukt dat met andere kinderen om je heen?)

Hoi,

Bij mij heeft het  ook niet zo lang geduurt. Ik was ongeveer 7 weken en had  'smorgens  rood bloed met een stolseltje er in aan mijn wc papiertje.
Die dag heb ik zo nu en dan krampen gehad in mijn rug en onderbuik. Normaal als ik ongesteld moet worden heb ik het alleen een beetje in mijn rug, nu 4 keer zo erg maar niet constant. Net als weeen een beetje komen en gaan (heb ze nog nooit gehad want dit was mijn eerste zwangerschap)

Die dag ook bloed en stolseltjes verloren en de volgende ochtend is ''het'' echt afgekomen. Ik had gewoon meteen het gevoel van dit was het dan echt. Nu ben ik echt niet meer zwanger. Daarna heb ik nog 4 dagen een soort van lichte menstruatie gehad met wat oud bloed.

Ik heb vandaag nog de verloskundige gesproken omdat ik me eerder in dit forum de vraag stelde of mijn miskraam ook dag 1 van mijn nieuwe cyclus is. Ze zei aan de hand van de foto van mijn inwendige echo dat ik daar inderdaad wel van uit mocht gaan omdat mijn baarmoeder helemaal schoon en er normaal uit zag.

Dat vond ik wel fijn om te horen omdat ik weer iets heb om naar toe te leven.

groetjes Nicky

Hoi Hannah,

Ik had inderdaad ook verwacht dat het wel een zou gaan duren met een beetje buikpijn en wat meer bloedverlies, maar dat het zo snel zo gaan, nee. Bij mij duurde het in totaal een uur of 3. En dat "ploppen, dat herken ik wel. Ik was op een gegeven moment zelfs een beetje bang om naar de w.c. te gaan, want ik vond het zo'n raar gevoel. En de laatste keer (wat waarschijnlijk dan ook echt "de zwangerschap" was) moest ik echt een beetje persen om het eruit te krijgen. Daarna werd m'n buikpijn ook een stuk minder. Ik voel me nu lichamelijk ook weer goed. Het bloedverlies is ook een stuk minder. Maar ben vandaag niet gaan werken, en de kinderen zijn lekker naar school en de oppas. Ik merk dat het me emotioneel toch wel meer doet, dan dat ik verwacht had. Nadat ik vorige week hoorde dat het niet goed was, heb ik het heel druk gehad, werken, cursus, weekendje weg (met allerlei activiteiten), zwemlessen, verjaardag van m'n zoontje, enz. Ik ben nu gewoon even leeg. Heb met m'n teamleider afgesproken dat ik vandaag en morgen thuisblijf. Dan ga ik lekker rustig aan doen, ben ik echt aan toe.
Ik ben inderaad ook erg blij dat het uiteindelijk toch spontaan in gekomen. Ik had toch wel een beetje het idee dat m'n lichaam niet goed functioneerde omdat er niets op gang kwam. En ik denk dat het wel goed is voor de verwerking.

Ik wens jou ook succes met alles en hoop dat de gyneacoloog je   vertelt dat alles goed is en je alles "kwijt"bent. Laat je het nog even weten?

Hai Doornroosje,
Goed dat je het even rustiger aan doet. Het is inderdaad zwaarder of leger dan je vantevoren denkt. Ik heb ook een paar hele drukke weken achter de rug (ook vakantie hier geweest) en ben gewoon maar doorgegaan. Nu is het even tijd om pas op de plaats te maken........ even uitrusten, even tot je door laten dringen wat er allemaal is gebeurd. Lichamelijk voel ik me gewoon goed. Gelukkig bleek gisteren bij de echo dat er geen curettage meer nodig was, alles is eruit gekomen, alleen nog wat restjes bloed/slijm  te zien maar dat was logisch omdat het nog maar een dag daarvoor was afgekomen.
Bij mij duurde het ook in totaal maar iets van 4 uur dat ik echt flinke buikpijn en flink bloedverlies had. En nu is het een hele 'rare' gewaarwording dat je dus niet meer zwanger bent..............
Hou je haaks, sterkte! Hannah

Hoi Hannah,
Fijn hoor, dat je nu zeker weet dat alles weg is. Ben erg benieuwd hoe jij je nu voelt. Ik voel me nl. (na gisteren heel verdrietig te zijn geweest) eigenlijk heel erg goed. Ik ben blij dat m'n lichaam goed werkt en het uiteindelijk toch zelf heeft "weggewerkt", zeg maar. Ik heb veel steun aan mensen aan wie ik het vertelt heb, en kan goed m'n verhaal kwijt. Normaal ben ik niet zo'n prater, maar nu vertel ik het aan iedereen die het maar horen wil. En ik merk, dat mij dit erg goed doet. Ik kreeg vanochtend zelfs een kaartje van m'n collega's, zo lief!! Iedereen leeft met me mee, erg fijn.
Ben al een beetje bezig met het denken aan opnieuw zwanger worden, want tja... je verliest toch weer wat tijd. Hopelijk lukt het snel weer.
Maar goed, het is weer tijd om alles in gereedheid te brengen om weer naar school te gaan. Tja, het leven gaat gewoon door ...
Groet,
Doornroosje

Terug
Bovenaan