kan een osteopaat kwaad?

hoi,
Ik heb een afspraak gemaakt met een osteopaat omdat ik het idee heb dat  mijn dochtertje  van 5 weken een voorkeurshouding heeft. Nu lijkt het de laatste dagen wat beter, maar ik wil de afspraak toch door laten gaan vooral ook modat ze soms zo onrustig is en niets wil, niet slapen/box/wippertje/bij mij etc. Maar mijn man is bang dat de osteopaat het misschien wel erger maakt, maar dat kan toch niet?

bedankt!
Groetjes
petra

Hoi Petra,

Je kunt even kijken of je osteopaat is aangesloten bij de Nederlandse vereniging van osteopaten (of iets dergelijks, er bestaat in ieder geval een keurmerk). Dan weet je zeker dat het iemand is met een opleiding en geen kwakzalver.
Veel mensen hebben goede ervaringen met osteopaten, dus ik zou het zeker proberen! Lijkt mij dat het wel heel gek moet lopen wil het erger worden, want een osteopaat legt een kindje vooral in verschillende houdingen, draait een kindje, masseert zachtjes. Geen gekraak en getrek dus!

Groetjes,

Eveline

Mijn zoontje staat ook onder behandeling van een osteopaat, ook ivm een voorkeurshouding. Het blijkt dat zijn linkersleutelbeentje helemaal vastzat, waardoor hij zijn hoofdje niet gemakkelijk naar links en rechts kon draaien. Sinds hij bij de osteopaat onder behandeling is, hebben we een ander kind. Voorheen wilde hij niet in de box of in de wipstoel en wanneer hij niet sliep, was het huilen. Inmiddels slaapt hij door en hij is eigenlijk altijd vrolijk. Hij huilt nu nog alleen als er iets aan de hand is, honger of een poepluier. Zijn voorkeurshouding is nog niet helemaal over, wel draait hij zijn hoofdje al veel beter alle kanten op. Toen ik ernaar toe ging, had ik ook mijn twijfels, maar het helpt dus echt. Voor mij was het wel belangrijk of hij was aangesloten bij de landelijke vereniging, dus daar heb ik wel op gelet. Succes ermee!

Kwaad kan het denk ik niet. Mijn vriendin heeft een wat minder goede ervaring met een osteopaat. Bij haar kindje had cranio sacraal therapie een super effect, ivm kiss-syndroom.

groetjes,
Sabine

Terug
Bovenaan