Kan een positieve ovulatietest test een zwangerschap zijn

<p>Hallo allemaal ik ben Marissa. </p><p>We proberen al een tijdje opnieuw zwanger te worden maar het wil nog niet lukken.</p><p>Ik had opeens een gevoel van ben ik zwanger vraag me niet waarom maar had alleen nog ovulatie testen thuis nu heb ik er gisteravond 1 gedaan en nu net 1 en beide geven ze allebei een licht extra streepje aan.</p><p>3 weken geleden mijn menstruatie gekregen dus een ovulatie zou nog niet plaats vinden.</p><p>Iemand hier ervaring mee zou ik zwanger kunnen zijn??</p>

Een ovulatie test geeft altijd een 2e streepje. Mocht je zwanger zijn heb ik wel eens gehoord dat je ovulatie test inderdaad ook een zwangerschap zou kunnen aangeven maar dan moet je 2e streep echt een knaller van een streep zijn. En zoals jij het 2e streepje beschrijft lijkt me dat dat bij jou niet het geval is. Misschien kan je een foto toevoegen dat we mee kunnen kijken? Of snel naar de drogist om tóch een zwtest te halen ??

Een ovulatietest kan inderdaad positief uitslaan als je zwanger bent. Maar ik heb altijd gehoord dat ze dan echt knalpositief worden. Een licht streepje is op een ovulatietest is helaas geen positieve test. Beide streepjes moeten even donker zijn om positief te zijn. 

maar het lijkt ook nog een beetje vroeg om te testen, wanneer zou je ongesteld moeten worden?
misschien even echte zwangerschapstesten bestellen, dan weet je het zeker :) 

Ik ben 3 weken geleden voor het laatst ongesteld geweest en die 2 maanden ervoor niet op de 1 of andere manier dus ik weet niet zo goed wanneer ik nu van mijn volgende uit moet gaan.
En ik weet niet hoe ik de foto er op moet krijgen 

Een licht streepje is inderdaad géén positieve ovulatietest. Ook zou 3 weken na je menstruatie wel een bijzonder moment zijn om al positief te testen voor een zwangerschap (niet onmogelijk, maar ook niet aannemelijk, zeker als je zegt dat je daarvoor juist een erg lange cyclus had).
Had je voor die 2 maanden wel een regelmatige cyclus? Want dan zou ik uitgaan van hoe lang hij normaal was. Anders, tja, geen idee? Je zou ovulatietesten kunnen blijven doen om je cyclus in kaart te brengen: je mag er van uit gaan dat je 2 weken na een positieve ovulatietest ongesteld wordt. Succes!

Waarom doe je niet even een echte test? Dat is de enige die zekerheid kan geven. 
Bij mij was er trouwens niet altijd een tweede streep te zien op de ovulatietesten. Maar het begon een week voor mijn ovulatie met lichte streepjes, die steeds donkerder werden. 
Als ik jouw verhaal lees (3 weken geleden ongesteld geweest), dan kun je haast niet positief testen. Dan zou je net bevrucht zijn en zit je nu rond de innesteling als je een keurige 28 dagen cyclus hebt. Als je hiervoor 2 maanden niet ongesteld was, dan denk ik eerder aan dat je eisprong eraan komt. 
Wat voor bloeding had je? Kun je al 2 maanden zwanger zijn, en dat dit een bloeding gerelateerd aan de zwangerschap was? Dan zijn zwangerschapstesten overigens ook niet altijd betrouwbaar meer, omdat de aanmaak van HCG ook weer minder wordt. 

Die wat ik vandaag heb gedaan is wel donkerder dan die van gisteravond.
Dus dan misschien geluk bij een ongeluk dat ik een test heb gedaan en dat mijn eisprong eraan komt. Dan vanavond maar klussen ?...
Daarvoor was mijn cyclus ong tussen de 30/32 dit is voor mij de 1e keer dat ik deze testen gebruik dus totaal geen ervaring mee.
Vanavond of anders morgen maar even een zwangerschap test halen en dan gaan we het zien haha ??

Terug
Bovenaan