Kan een sprong zo heftig zijn? (4 maanden)

<p>Hoi,</p><p>Het gaat de afgelopen tijd van kwaad tot erger. Sinds rond de feestdagen slaapt mijn dochtertje steeds slechter overdag.</p><p>Maar inmiddels gewoon niet. Misschien een hazenslaapje van 20 minuten in de wagen. In bed leggen is drama, schreeuwt de hele buurt bij elkaar en houdt dat zo 3 kwartier vol. Tussendoor troosten lukt nauwelijks, haar speen hoeft ze dan ook niet .</p><p>En niet alleen het slapen is drama.... ze drinkt heel onrustig, huilt tijdens het drinken, laat zo makkelijk de helft staan.</p><p>En dan het ergste (voor mij dan), is dat ze niet te genieten is. Overal om huilen. Aleen als ik rondloop met haar, is ze tevreden. Overal begint ze om te piepen (letterlijk, sinds ze geluidjes maakt, piept ze de hele tijd) en als er niet snel genoeg iemand is om te entertainen, wordt het huilen. Ze lijkt ook nog extra snel overprikkeld. In een ruimte met meerdere mensen of hard geluid, is het helemaal ontroostbaar huilen.</p><p>Ze switcht ook heel snel van lachen naar huilen.</p><p>Ze poept ook anders dan voorheen, het is nu slijmerig. </p><p>Help! Is dit die moeilijke periode voor een sprongetje en herkent iemand dit heftige andere gedrag? Gaat het ook echt weer over als de sprong is genomen?</p><p> </p>

Hoi, 
Wat vervelend dat je kindje op dit moment zo'n last heeft. Dit klinkt wel als een sprongetje. Heb je het boek of de app van "Oei ik groei"? Daar staan heel veel handige dingen in!
Maar voor nu, je kindje lijkt je nu meer nodig te hebben dan ooit! Heb je evt een draagdoek of draagzak? Dat kan je kindje zo'n rust geven, een gevoel van geborgen- en veiligheid. Het slapen is voor mij heel herkenbaar. Mijn zoon is nu anderhalf en slaapt al bijna een jaar bijna niet meer overdag, of inderdaad een hazenslaapje. Misschien heeft je kindje minder slaap nodig dan andere kindjes.
Er kunnen trouwens ook tandjes aankomen, dan wordt de ontlasting vaak ook wat slijmerig. Van VSM heb je een gel die het tandvlees wat verzacht, is heel fijn om te gebruiken. Ze kan wegens de tandjes ook zo fel reageren zoals je beschrijft. 
En het slapen voor de avond, wil je perse dat je kindje in haar eigen bedje slaapt, of mag ze evt ook in de box, kinderwagen of bij jou in bed slapen? je kunt evt wat uitproberen, zodat je zelf ook wat meer rust krijgt.
Voor mij zijn het allemaal heel herkenbare dingen. Probeer wat dingen uit, waarschijnlijk heb je er baat bij. En vooral heel veel knuffelen! Ze doet het niet expres, en ze weet met zichzelf geen raad en heeft jou meer nodig dan ooit! Je doet het goed! Veel succes!!

Oooh jaaa, deze sprong was hier ook heel heftig! Heeft hier 2 weken geduurd. Alleen maar huilen! Niks was goed, zelfs op de arm rondlopen was nog huilen... poeh, heeeel heftig vond ik die! Maar..... het is daarna echt een heel ander kind! Heb daarna echt een hele lange periode een heel vrolijk mannetje gehad!!
Zit inmiddels in sprong 5, bijna op het einde en het is op en af nu hier. Maar echt lang niet zo erg dan de vorige!!
Je moet er echt samen ff doorheen, hoe lastig en heftig het ook is!
Succes!!!

Dankjulliewel. Dat geeft wat moed.
Draagzak en doek hebben we. Maar soms wordt ze dan extra boos omdat ze niks te zien heeft. En soms wordt ze er wel rustig, zolang ik stevig doorwandel... stilstaan is er niet bij, laat staan zitten.
Hopelijk kan ik over een paar dagen ook zeggen dat de donderwolk weer weg is. Maar jeetje, wat is dit pittig nu.
Zat ik gisteren met wat vrienden die ook kinderen hebben. Die van 10 maanden kruipt lekker rond, van 7 maanden giert het uit van lachen. En die van mij schreeuwt het uit, in de draagzak. Dan ben ik zo jaloers....

Alsof ik mijn eigen verhaal lees haha. Mijn zoon is precies zo de afgelopen weken, ook met kerst begonnen. Zo af en toe een dag dat je denkt hé is hij er doorheen maar de volgende dag zit hij er weer midden in.
We wachten geduldig af. Succes!

Ik vind het ook heel frustrerend dat ze vroeg in de ochtend heel gezellig is (dat is wel heel leuk hoor), ze ligt in haar eentje hele verhalen te houden. Maar zodra de dag begint is ineens niks meer leuk.

Terug
Bovenaan