<p>Hoi,</p><p>Het gaat de afgelopen tijd van kwaad tot erger. Sinds rond de feestdagen slaapt mijn dochtertje steeds slechter overdag.</p><p>Maar inmiddels gewoon niet. Misschien een hazenslaapje van 20 minuten in de wagen. In bed leggen is drama, schreeuwt de hele buurt bij elkaar en houdt dat zo 3 kwartier vol. Tussendoor troosten lukt nauwelijks, haar speen hoeft ze dan ook niet .</p><p>En niet alleen het slapen is drama.... ze drinkt heel onrustig, huilt tijdens het drinken, laat zo makkelijk de helft staan.</p><p>En dan het ergste (voor mij dan), is dat ze niet te genieten is. Overal om huilen. Aleen als ik rondloop met haar, is ze tevreden. Overal begint ze om te piepen (letterlijk, sinds ze geluidjes maakt, piept ze de hele tijd) en als er niet snel genoeg iemand is om te entertainen, wordt het huilen. Ze lijkt ook nog extra snel overprikkeld. In een ruimte met meerdere mensen of hard geluid, is het helemaal ontroostbaar huilen.</p><p>Ze switcht ook heel snel van lachen naar huilen.</p><p>Ze poept ook anders dan voorheen, het is nu slijmerig. </p><p>Help! Is dit die moeilijke periode voor een sprongetje en herkent iemand dit heftige andere gedrag? Gaat het ook echt weer over als de sprong is genomen?</p><p> </p>