Kan het? Ben ik zwanger??

Anoniem Vanrijn

New member
<p style="text-align: center;">Hoi, ik ben nieuw Hier en hoop zo geholpen te kunnen worden. Ik ken deze site nog niet zo goed maar zie wel allerlei vragen en hoop dat iemand mijn verhaal kan plaatsen.</p>
Mijn man en ik willen graag zwanger worden. Het nadeel is alleen dat ik de pil een tijd lang geslikt heb. Mn eerste cyclus sinds het stoppen met de pil was dus 26 dagen.  De2de 27 dagen. Nu gaan wij de 3de in en volgens mijn firtility app zou ik pas op 6augustus mijn eisprong hebben. Nou heb ik op ma 1 aug getest en deze was positief. Omdat manlief pas laat thuis kwam hebben wij pas op 2 aug geklust (snachts) . Op 2aug voelde ik in de late namiddag pas mn eisprong. Zou het kunnen betekenen dat ik misschien nu zwanger ben. Wat wij heel graag hopen. Op 3 aug had ik nog steeds krampjes en ik was behoorlijk emotioneel. ik moet erbij zeggen dat ik nooit 2dagen lang een eisprong heb gevoeld. Zou het niet betekenen dat m  eitje zich gelijk heeft kunnen bevruchten?? Ik weet het echt niet en kan echt niet 2weken wachten.

 
Het zou kunnen, sperma leeft nog ongeveer 48 uur maar dat betekent niet dat jou eitje dan ook bevrucht word.

Ik ben bang dat je toch nog eventjes moet wachten tot jouw NOD.

Ikzelf deed een test 4 dagen voor mijn NOD, negatief, 1 dag na mijn NOD 2 dikke streepjes, toch hartstikke zwanger! Eerder testen heeft dus volgens mij ook weinig zin.

Succes met wachten en ik hoop voor je dat het positief is!
 
Bedankt voor je heldere antwoord. Eindelijk iemand dat antwoord geeft.

Van harte gefeliciteerd meid met jullie zwangerschap.

Ik hoop zo graag dat ook ik een positief test in handen heb over 12dagen ongeveer. Het is alleen maar frustrerend om zo lang te wachten.

Is het niet zo dat zaadcellen in de baarmoeder wachten op de eicel? Als mn eisprong een dag later is dan kan het toch zo zijn dat je ook bevrucht is.

Is het anders normaal dat je een eisprong hebt maar niet zwanger kan worden ondat je een tijd lang de pik hebt geslikt??

Het wachten is zo onwijs frustrerend. Ik let op elk kwaaltje en telkens zeg ik tegenmijzelf ja ik ben sms toch zwanger haha

 
Ik zou proberen er niet AL teveel mee bezig te zijn. Is heel lastig, I know - I've been there, maar het maakt het wachten alleen maar moeilijker. Ik meen me te herinneren dat sperma ongeveer 48 uur in de baarmoeder blijft zitten. Het is dus niet zo dat het 'wacht' op de eisprong. Het heeft dus vooral met timing te maken, al kun je daar nooit zeker van zijn. In ons geval heeft het (maar!) drie pogingen gekost om zwanger te worden. De eerste twee keer gewoon een eisprong en rond die dagen seks gehad, maar niet raak geschoten. Het blijft geluk hebben en iedere keer afwachten.

Zolang je een eisprong hebt kun je zwanger worden, of je nou de pil hebt geslikt of niet :)
 
Van harte mama :). Onze eerste X is ook niet gelukt. Maar dat was wel te verwachten, omdat wij 1dag na de eisprong geklust hebben. Nou verwacht ik wel dat het wel zou moeten lukken.Het is misschien omdat wij het zo graag willen. Ik let op elk symptoom waardoor ik mijzelf ongelooflijk gek maak. Nu tel ik de dagen af tot mijn nog. Pff vallen, wat duren die 2weken toch lang zeg
 
Het duurt lang als je moet wachten, maar is helaas toch niet anders.

Het is zelfs beter om 1 a 2 dagen voor je eisprong seks te hebben, op de dag zelf kan het zijn dat je te laat ben! Maar alles kan.

Ik heb 12 jaar de pil geslikt en was toch binnen 3 maanden zwanger, maar mijn bestie heeft er 1,5 jaar over gedaan.

Het enige wat werkt is om er niet teveel mee bezig te zijn, hoe moeilijk dat ook is, anders ben je gewoon veelste gespannen.

Ik ben inmiddels mama van een dochter van 6 maanden.

Laat je ons de uitslag weten?
 
Hoi Melissa, wat leuk.. je zou niet verwachten dat je na zoveel jaar pilgebruik na eind raak hebt. Van harte meid. Ik heb vandaag dus soort van ongi krampen, buikpijn in de buurt van mn baarmoeder. Heel gek want na mn ovulatie alles bijhouden is toch steeds stress.. bij alles denk je weer zal het zo zijn..

Ik zal laten weten als ik meer weet, ik hoop goed nieuws ;).. Nog 1week  te gaan pff hoop hoop hoop
 
Ik hoop voor je dat je goed nieuws hebt. Ik ga over 7 dagen stoppen met de pil (dan is de pilstrip klaar) en dan nog 'gewoon' ongesteld worden en vanaf dan gaan wij het proberen. Ik moet dus nog even wachten voordat we aan de slag kunnen, maar zit nu al vol spanning en denk nergens anders aan.

Maar het is inderdaad wel beter om het zoveel als mogelijk proberen los te laten. Gewoon in de gaten houden wanneer je ovulatie moet zijn zodat je op de juiste momenten seks hebt. En het dan gewoon met rust proberen te laten zoveel als kan. Anders zet je voor de datum dat je een test kan doen een wekker. Zo laat je het misschien wat makkelijker los omdat je niet vergeet te testen. Misschien kun je het daardoor makkelijker even los laten. Maar goed. Ik moet de hele achtbaan nog in, dus wie weet lukt me dat zelf ook niet, hahaha!
 
Terug
Bovenaan