kan het geslacht al goed gezien worden met 18,5 wk???

Hoi,

Volgende week krijg ik een screeningsecho van onze 2e spruit in wording.
Allereerst gaan we er natuurlijk heen om te kijken of ons kindje helemaal goed is ontwikkeld tot nu toe, we krijgen niet voor niets de echo. Maar er vanuitgaande dat alles goed is (altijd positief denken en blijven toch?!) zat ik na te denken of ze uberhaupt dan wel kijken/ willen zeggen wat het is (jongen/ meisje)

Nu zijn we er nog niet helemaal uit of wij wel of niet willen weten wat het wordt (mijn voorkeur neigt naar JA!!!!!!)
Maar eh: kun je het met 18,5 week eigenlijk wel goed zien al?
Als er namelijk toch niks te zien is of niet genoeg, dan hoeven we ook niet te beslissen of we het wel willen weten.

Groetjes,
Marije
 
Hoi,

Dat is wel te zien.
Als hij/zij er goed voor ligt.
Want ik was 19wk en toen zeiden ze dat ik een meisje krijg.
Ik ben nu 38wk en 2dg.
Ben over 12dg uitgerekend.
Heb tussen door nog echo's en videoband laten maken.
En toen zeiden ze  dat ook weer.

Veel plezier die dag en geniet er van.

 
 
Hoi,

Ja hoor! Wij kregen met 19 weken precies een screeningsecho. En daarop was precies te zien dat het een knul werd. Hij gooide zo zijn benen open, en je kon het niet missen! En we hebben het goed gezien, want 18,5 weken later is onze zoon geboren.
Veel succes en plezier! Neem een videoband mee. Misschien willen ze er nog een paar mooie beelden van jullie spruit op zetten. Doen ze niet overal, maar je kunt het allicht proberen.

Groetjes, Kat
 
Hi,

Wij konder het pas zien met 20 weken. Daarvoor dacht de arts dat we een jongen kregen, onder voorbehoud zei hij erbij, want hij kon het nog niet optimaal zien. En bij 20 weken bleek het een kleine meid te zijn!

liefs,
Nous
 
helleu,

mijn tante is pretechoscopiste van beroep, en die geeft   pas met 20 weken 'geslachts-garantie', pas vanaf dan kun je echt zien wat het wordt....

groetjes
Manky
 
Hoi,
Nou zelfs met 15 weken  kan het. Toen ik zwanger was van mijn dochtertje hebben we een echo in het ziekenhuis gehad, daar werd de tijd genomen om te kijken wat het was. Een meisje werd er toen gezegd, en het is toen ook een meisje geworden. Zou het bij een pret echo met 15 wk zijn, dan zou ik het niet zo vertrouwen, ik neem aan dat ze in het ziekenhuis het alleen zeggen als ze het zeker weten. Maar hou altijd een slag om de arm, want soms wordt een navelstreng nog wel eens voor een piemeltje aangezien bijvoorbeeld.
Gr Es
 
Hallo,

Wij hebben met 21 weken een pretecho gehad, omdat wij het geslacht wilden weten was het beter om het na week 20 te doen.
Ik heb laatst ook een documentaire op tv gezien over zwanger zijn. En wat ik daar uit begreep is dat voor week 20 de vagina van een meisje zo op gezwollen is en nog 'aan de buitenkant' van het lichaam zit, dat het makkelijk te verwarren is voor een piemel! Als ik het goed zeg.
Maar inprincipe kunnen ze voor de 20ste week ook al wel zien wat 't wordt, maar dan moet je een echte expert hebben, begreep ik.
Heel veel succes met bedenken of je het uberhaupt wel wil weten, en zoja gewoon vragen, ze zeggen het echt niet als ze nog twijfelen. Bij de pretecho was het namelijk zo dat als er twijfel bestond over het geslacht ze je een paar weken later terug lieten komen om nog een keer te kijken. Gelukkig was er bij ons geen twijfel over mogelijk, maar toch hou ik nog steeds in m'n achterhoofd dat het anders zou kunnen zijn! (zonde van al die kleertjes, haha)

groetjes kirsten.
30w6d
 
Terug
Bovenaan