Kan het kwaad als Stef niet zoveel drinkt als hij mag drinken???

Hoidiehoi

Nou ja, het staat er dus al.... Stef zit nu twee dagen op de 120 cc,
maar nu wil hij steeds zijn fles niet meer leegdrinken. Hij drinkt dan
tot zo ongeveer 90 cc en de rest wil hij niet meer. Hij houdt het wel
netjes vier uur uit tussen de voedingen, en 's nachts slaapt hij al wat
langer dan vier uur, maar kan dit nou kwaad? Of heeft hij gewoon niet
zo heel veel nodig? Ik wil niet meteen de vk gaan bellen hierover,
dus ik hoop dat jullie ideeen hebben hierover.....

Alvast bedankt!
Dikke knuf Annet
mama van Stef 23-08-06

Hoi Annet,

nog van harte gefeliciteerd met je mannetje? gaat het verder allemaal een beetje lekker, ben je al gewend??

Wesley is net zo eigenwijs als jou ventje, en drinkt dus ook zijn 125cc niet op..
eigenlijk bijna elke x niet, soms drinkt hij maar 1x per dag zijn hele fles leeg, en verder een beetje 80 of 90..daarbij moet ik hem soms na 4 uur zelfs wakker maken, en daar hoor ik zijn maagje rommelen, maar dan wordt ie zelf niet wakker..

Nou is het zo het CB heeft mij verteld, elke baby heeft verschillend nodig, als ze honger hebben komen ze van zelf wel..en als stef goed groeit dan is er niks om je zorgen over te maken, en neemt hij genoegen met minder..
(ik weet het, ik maakte me ook erg zorgen, maar nu niet meer,ik ga alleen zo wel ff naar het cb om hem te wegen)

hopelijk heb je hier wat aan..
het kan ook nog zijn dat hij zijn regeldagen heeft..(wanneer die precies zijn weet ik niet) maar dan gaan ze alles in de war gooien, weinig drinken..en je ritme om gooien..

succes

liefs san

dat hij zijn flesjes niet helemaal leegdrinkt is inderdaad niet erg.
We hebben nou eenmaal grote en kleine eters en sommige hebben nou eenmaal genoeg aan een klein beetje.
Regeldagen heb je trouwens voornamelijk met borstvoeding dus daar heb je geen last van.
misschien drinkt ie wel een fles meer of misschien niet, als ie honger heeft vraagt ie er vanzelf wel om.
Mijn zoontje is inmiddels al weer 4 maanden en groeit als kool (op borstvoeding) geniet ervan want het gaat echt heel snel allemaal.
je kunt zelf een beetje uitrekenen hoeveel hij nodig heeft.
150 ml per kg lichaamsgewicht per dag verdeeld over het aantal voedingen.
bijv. hij weegt 4 kg x 150 ml = 600 ml per dag
dit is natuurlijk ook weer een gemiddelde dus misschien drinkt jouw zoontje wel iets minder, maar als ie goed groeit en tevreden is is het al gauw goed.
veel plezier en geluk met je kindje

hallo,

met mijn dochtertje hetzelfde verhaal. ze mag 150 maar drinkt hooguit 120 om de 4 uur.
ik heb navraag gedaan bij de wijkverpleegkundige.

Je moet letten op:

is het huidje soepel en niet dun en rinpelig? anders letten op uitdroging
hoe is de algemene gesteldheid?
genoeg natte luiers?
groeit ie genoeg? (150 tot 300 gram per week)

meestal is het gewoon prima!

greetzzzzzzzzz

wilde eigenlijk net zoiets typen als hier al boven staat dus doe dat maar niet is ook zo dubbel,maar de dames hebben gelijk,ieder kindje is gewoon verschillend en heeft dus verschillende behoeftes,let goed op natte luiers en het groeien.
het buro heeft speciale weeguurtjes dus daar zou je heen kunnen gaan.
veel plezier met jullie ventje,

groetjes Corien

Terug
Bovenaan