Kan het niet geloven

Ben woensdag bij gynecole geweest voor 2e echo (was ongeveer 10 w). Maar het was een grote schok, het hartje klopte niet meer. Het was al 2w gestorven, en de vruchtzak was verder gegroeid. Ik had hier totaal geen vermoeden van, want ik heb ook geen bloed verloren, en mijn buik was al gegroeid. Dinsdag krijg ik een curretage. Ik weet niet hoe ik dit te boven ga komen, heb hier zo lang naar velangt, ik ben al van woensdag constant aan het wenen! Weet met mijn verdriet geen weg ...
Ik stel me zoveel vragen, waarom... Wanneer zal ik me beter voelen, want ik voel me zooo ongelukkig.
Welke risico's zijn er verbonden met een curretage? Zal ik erachter terug zwnanger kunnen geraken? Vanaf wanneer mag je terug zwanger worden na curretage?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Hoi A

Wat vreselijk! Ik leef met je mee. Je kunt wel zeker weer zwanger worden hoor mijn vriendin heeft hetzelfde gehad en is nu wel degelijk alweer 20 weken zwanger.
Sterkte met dit verdriet

Liefs
Lotte

Hoi A, ik weet precies hoe je je voelt , ik heb het zelf 2 keer meegemaakt. Wat dan door je heen gaat ,is niet te beschrijven. Na de curretagen moet je een menstruatie afwachten en dan mag je weer zwanger worden. Ik was zelf na 2maanden weer zwanger. Heel veel sterkte ermee, liefs Sandra

Hoi Lieve A,

Allereerst heel veel sterkte gewenst! We weten hier allemaal hoe je je voelt en (ik zal even voor mezelf spreken) ook ik dacht dat ik er nooit meer overheen zou komen maar het is een cliche, de tijd heelt alle wonden. Dat wil niet zeggen dat je na een tijdje nooit meer verdrietig bent maar de verdrietige momenten worden vanzelf minder.

Heel veel sterkte met de curretage. Zelf heb ik geen curretage gehad maar bij mij is het vanzelf gegaan. Ik loop echter sinds de miskraam enorm te sukkelen met mijn cyclus. Ik denk dat je dat met een curretage minder zult hebben.

Heel veel sterkte!

Groetjes F.

Hallo A.
Oök ik heb helaas deze ervaring.
Het doet heel zeer, maar je zult merken dat de pijn ook slijt. Er zullen momenten zijn dat de pijn weer even opleeft, maar het wordt steeds minder. Neemt niet weg dat je nu helemaal in de put zit. Misschien helpt het als je weet dat de curretage de meeste mensen erg meevalt en je erna gewoon zwanger kunt worden. Je moet wel 1 menstruatie afwachten.
Ik wil je heel veel sterkte toewensen.
Groetjes van Caroline

Lieve A,

Heel veel sterkte in deze moeilijke periode. Maak je niet druk om de curretage. Het is natuurlijk niet leuk, maar het is een routine ingreep van een paar minuten, waar de meeste vrouwen lichamelijk snel van herstellen. Ik ben nu zelf 3 maanden na de curretage alweer zwanger, dus ook dat hoeft geen probleem te zijn.
Neemt niet weg dat je ook geestelijk en emotioneel heel wat te verstouwen krijgt. Neem er de tijd voor en probeer dit samen met je partner een plekje te geven. Heel veel sterkte...

Lieverd hou hoop. Ook ik heb net een miskraam achter de rug. Je omgeving en zelfs je man of vriend weet niet wat je voelt. Huil veel en geef het een plekje. Vergeten doe je het niet maar heb geen angst. Je raakt zeker weer zwanger en dat hoeft niet fout te gaan.
Zorg dat lichaam en geest sterk blijft en schaam je niet om je verdriet te uiten. Ik leef met je mee en ik hoop dat we beiden snel weer zwanger mogen zijn.

Gr. Buffertje

Terug
Bovenaan