Kan het nog meer tegenzitten ??????

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ben na 5 jaar eindelijk op de natuurlijke weg zwanger geworden. Maar ik besef me nu dat ik het zwanger zijn veel te rooskleurig heb voorgesteld.
Heb tot 4 maanden mezelf leeggespuugd. Toen dat overging, werd ik ongelooflijk moe en door alle stress en onbegrip op mijn werk kreeg ik in de 27e week krampen waarvan de VK bang was voor vroegtijdige weeen en eventuele ontsluiting. Dus ik moest volledig de ziektewet in. De hele dag thuiszitten en dus alle tijd om te piekeren.... Bij mij is het glas eerder halfleeg dan halfvol dus ik voel me soms zo ellendig. Slaap de hele dag en verder niets. Als ik een goede dag heb, ben ik ook ontzettend blij en gelukkig maar het merendeel van de dagen is het vervelen en piekeren....

Van de week stond mijn baas ineens op de stoep. Ik dacht om te vragen hoe het met me ging. Nee hoor, hij kwam mij vertellen dat mijn contract niet verlengd wordt. Ik werk in de horeca en daar krijg je ieder jaar een nieuw jaarcontract. Alleen dit jaar niet, de kredietcrisis wordt als reden opgegeven. Maar via collega's hoor ik andere verhalen. Ben teveel ziek en afwezig geweest door de zwangerschap. Ik kan er alleen niets mee omdat toevallig tegelijk met mijn verlof ook mijn contract afloopt. Nu mag ik dus al mijn energie gaan steken in het regelen van een WW-uitkering. En ik heb al zo weinig energie......... Gelukkig heb ik een schat van een man en hele lieve ouders die me overal in steunen en van de VK heb ik het advies gekregen om Valeriaandruppels te slikken om rustig te blijven want ik was zo gespannen door al het bovenstaande.....
Ik besef dat dit "geklaag" rot is voor meiden die proberen zwanger te worden, mijn excuses dan hiervoor.....

Ik ben blij dat ik mijn verhaal even heb kunnen vertellen dat lucht ook al op. En als jullie tips hebben en meer weten over de WW-uitkering hoor ik het graag!

Liefs,
Camel

Beste Camel,

Heb je een tijdelijk contract dat afloopt tijdens ziekte of zwangerschap? Dan mag de werkgever je ontslaan op het moment dat het contract eindigt. UVW informatie. Maar het kan zijn dat je al eerder een contract bij die firma had, dan is het volgende belangrijk voor je.

Einde contract of einde uitzendbaan, informatie van de UVW site
Na afloop van een tijdelijk contract is uw werkgever vrij om uw contract wel of niet te verlengen. Er is geen opzegtermijn. Om WW te kunnen krijgen, moet u:
• zelf vóór afloop van het contract vragen om een verlenging van uw contract of mogelijk ander werk bij uw werkgever;
• zodra u weet dat u geen nieuw contract krijgt direct naar ander werk gaan zoeken;
• voldoen aan alle andere voorwaarden voor een WW-uitkering.
Soms beschouwt UWV meer tijdelijke contracten achter elkaar als een vast contract. U en uw werkgever moeten zich dan aan andere regels houden. Heeft u meerdere tijdelijke contracten bij dezelfde werkgever (met tussenpozen van 3 maanden of minder) gehad? Dan geldt het volgende:
• Heeft u 2 of meer arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd gekregen en zijn deze samen meer dan 36 maanden? Dan wordt uw arbeidsovereenkomst als een vast contract beschouwd.
• Heeft u meer dan 3 arbeidsovereenkomsten voor bepaalde duur? Dan telt uw vierde arbeidsovereenkomst als een vast contract. Dit geldt ook als die contracten samen korter zijn dan 36 maanden.
Heeft u steeds bij dezelfde werkgever gewerkt, maar liepen 1 of meer contracten via bijvoorbeeld een uitzendbureau? Dan kan deze regeling ook van toepassing zijn.
Verder lijkt het mij niet zo gek dat je een bij een voorbereiding groep, zwangere klas je aanmeldt. Het zijn heftige tijden en we kunnen die positief of negatief inzetten. Deze periode zien als een leerproces. Je glas hoeft niet je hele leven half leeg te blijven!!!!
Mensen die niet zo optimistisch van aard zijn, hebben vaak een heel redelijke kijk op de werkelijkheid en hun kansen, maar kunnen met een beetje meer optimisme en beter leren relativeren over de absoluutheid van zwarte kant die ze vaak kiezen erg veel bereiken in het leven.
Zwanger zijn en bevallen is daar een goede periode voor. Misschien kan een erg goede coach of een eerste lijn psycholoog je bijstaan als je dat niet te heftig voorkomt.
Succes.
Tine Oudshoorn, verloskundige en consultant.

Hoi,

Als eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
Wat balen dat het je tegenzit.

Weet je werkgever wel dat hij jouw salaris vergoed krijgt van het UWV als de klachten waarvoor je in de ziektewet loopt zwangerschaps gerelateerd zijn??
Heel belangrijk dus om even na te vragen.
Het is voor iedereen een rottijd.

Je krijgt tijdens de ww periode ook gewoon zwangerschaps- en bevallings verlof van 16 weken.Ik had hetzelfde tijdens mijn eerste zwangerschap.

Nu zit ik helaas weer thuis met ernstige bekkeninstabiliteit en kan me de verveling heel goed voorstellen. Ik lig veel op de bank en kan niet de dingen doen die ik graag zou willen. Ben nu 27 weken en begin ook last te krijgen van nesteldrang, alles moet schoon en opgeruimd worden. Maarja dat moet ik toch een beetje proberen los te laten, want het lukt me niet zoals ik zou willen.

Ik ben veel op inetrnet te vinden en lees veel.

Meid geef de moed niet op, je hebt straks jullie wondertje in je armen en dat doet het er allemaal niet zo veel meer toe.
Probeer er nog een beetje van te genieten.

groetjes

Mijn werkgever weet dat maar al te goed.....
Maar de economische crisis is blijkbaar erger.
Ik kreeg vandaag mijn ontslagbrief in de bus. Nog vol met typefouten ook, echt niet te geloven.....
Heb vandaag een redelijk goede dag. Veel geslapen en ga zo lekker koken. Zal toch verder moeten al is dat niet altijd makkelijk.
Bedankt voor de reacties! En blijf reageren!

Liefs,

Camel

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Wat vervelend dat het zo tegenzit, maar zwanger zijn is niet alleen maar leuk. Net als het hebben van een baby niet alleen maar leuk is.
Maar hier van je afschrijven mag altijd!!!!
Dat je contract niet verlengd wordt is wel heel erg balen, dat kan je er dan eigenlijk niet bij hebben.
Ik hoop dat je vannacht lekker kan slapen en het morgen weer een beetje positiever inziet.

Terug
Bovenaan