Kan het stoppen met de pil zo'n invloed op je hebben?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik ben 3 weken geleden gestopt met de pil en ben de laatste twee weken zo emotioneel, om gek van te worden.
Ik huil om alles en alles gaat mis. Ik snij me met een mes en glij uit in het bad en ik barst in tranen uit als mijn man met het verkeerde ijs  thuis komt.

Als ik dit nu na lees moet ik er wel om lachen maar ik word er niet echt vrolijk van.

Ik vroeg me af of dit door het stoppen met de pil kon komen, of zou het toch komen omdat ik nu al zo bezig ben met zwanger worden?

Groetjes Fenneke

Hoi Fenneke,

Ik ben sinds 3 maanden gestopt met de pil en ik merk ook heel veel aan  mezelf.
Het lijkt wel of ik weer in de puberteit zit. Mijn hele gezicht zit ineens weer onder de puistjes, heb geregeld huilbuien, etc.
Ik heb het er ook met vriendinnen over gehad en ik kom er steeds meer achter dat de pil toch best wel troep is. Ik denk ook dat als ik ooit weer met anticonceptie iets wil, dat ik naar alternatieven op zoek ga.

Groetjes Hanneke

Hoi Hanneke,

Stom, want dat had ik toch niet zo verwacht. Toen ik 5 jaar geleden aan de pil begon had dat ook eigenlijk geen effect op me (want je zou toch zeggen dat als je er mee begint dat ook invloed op je zou moeten hebben).
Ik had dan volgens mij wel een vrij lichte pil (trinordiol)!

Maar goed, licht of niet ik word er emotioneel van! Ik vind het ook zo vervelend voor mijn man want die doet zo zijn best. Dat moet nog wat worden als ik echt zwanger ben.

Groetjes Fenneke

Goede morgen dames,

Ik herken het ook wel. Ik ben op 28 februari gestopt met de pil. Ik heb geen last van emotionele buien, maar wel last van bulten in het gezicht. Voor mijn mensturatie heb ik weer meer last van allerlei kwaaltjes, zoals ik die ook had voordat ik aan de pil begon. Je kent dat wel: buikpijnen, krampen, hoofdpijnen, ect.  
Ik heb ongeveer 10 jaar de pil geslikt, en nu kom ik er dus ook achter dat het echt rommel is!

Verder heb ik vaker last van soort buikkrampen, soms vraag ik me echt af wat er daar allemaal gebeurt.
Het is ook allemaal zo spannend!
Mijn vriend heeft de tijd van zijn leven. Want sinds ik gestopt ben met de pil heb ik ook veel meer behoefte aan vrijen. Of zou dit komen doordat ik weet dat we dan kans maken op een zwangerschap. Ik weet het niet maar voor mijn gevoel ben ik vaker opgewonden en meer zin in vrijen. Hebben jullie dat ook?

Liefs Juffy

Ik heb het zelfde meegemaakt maar het duurde bij mij maar 1 week we waren iedere dag aan het klussen kon er geen genoeg van krijgen. Maar 3 dagen later had ik een zware blaas ontsteking mijn   urine was helemaal rood. De huisarts zij dat het kon komen om dat we vaker geklust hadden. Had medicijnen voor 5 dagen gekregen en die hielpen direct.Heb gister morgen de laatste genomen, maar moet nog wel steeds vaker dan normaal naar de wc!!!!!! Weet niet wat ik er van moet denken heeft iemand dat ook weleens mee gemaakt?????

Pluto.

Bij mijn eerste pil had ik juist erg last van dat ik er emotioneel vlak van werd. Toen ik stopte werd ik dus weer emotioneler, maar eigenlijk werd ik meer mezelf. Van de pil waar ik vorige zomer mee stopte had ik daar minder last van. Maar bij die had ik juist dat mijn libido sterk verminderde en dat mijn vagina wat droog werd. Dat knapte heel snel op toen ik stopte met die pil, tot groot plezier van mijn man... Helaas is mijn libido nu verdwenen omdat ik zwanger ben. Maar ik hoop dat  dat na de bevalling wel weer terugkomt. Wat niet terugkomt is de pil in mijn lijf. Wat dan wel, dat zien we dan wel weer. Bovendien willen we misschien wel meer kinderen.
groejts
greet

Hallo allemaal,

Fijn om te weten dat ik niet de enige ben die wat emotioneler wordt. Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil inderdaad ook meer zin om te vrijen en heb me ook afgevraagd hoe dat kwam. Ik geloof niet dat dat ligt aan het feit dat er nu wel eens een kindje uit voort kan komen, maar dat het gewoon ligt aan het feit dat ik echt meer zin heb.

Groetjes   Fenneke

Hallo,

Duurde het bij jullie ook langer voordat je weer menstrueerde?

Terug
Bovenaan