kan iemand helpen

hallo allemaal

ik ben kim en probeer sinds een jaar zwanger te raken.
Nu wil ik beginnen met temperaturen en weet dat ik dit elke ochtend om dezelfde tijd moet doen en het dan op moet schrijven, alleen ben ik bang dat ik die paar tiende verschil in graden niet ga zien, dus wilde ik vragen of er iemand is die me daar mee zou willen helpen.

liefs kim

Hallo Kim,

Je kunt bij de drogist voor een euro of 4-5 een digitale thermometer kopen. Ik heb er een van het kruitvat. Dat maakt het aflezen veel gemakkelijker. Op verschillende sites kun je een cycluskaart downloaden (bv http://www.9maand.com/vruchtbaar/cyclus/btemp.php). Daarin kun je heel gemakkelijk zien wanneer je eisprong is. Veel succes,

Fen

Hoi Kim,
Ik ben Niem
En moet sinds 3mnd ook ieder ochtend temperaturen,Maar ik heb wel een blaadje gekregen waar ik het op kan noteren,want dan kan zie je het makkelijker wanneer je een eiersprong krijgt.

groetjes Niem

volgens mij moet je dat schema uitprinten of niet? ik snap er helemaal niks van en heb ook geen printer dus dat gaat niet opschieten, iemand nog een andere suggestie? kan ik zo'n lijst niet gewoone rgens kopen ofzo?

Hallo Kim,

Het schema moet je inderdaad downloaden. Dan kun je het thuis invullen of uitprinten en invullen.

Je kunt ook gewoon een ruitjesblaadje nemen en dan de temperatuur langs de verticale as uitzetten en de dagen langs de horizontale as. Je begint bij de eerste dag van de menstruatie. Als je ook per dag aangeeft of je gemeenschap hebt gehad (gewoon een kruisje) en wanneer je bloedverlies hebt gehad dan werkt dat net zo goed.
Succes, Fen

het hoeft echt niet op zoon speciaal formulier. Je kan het ook gewoon op een ruitjespapiertje schrijven, gewwoon een grafiekje maken, onder de dagen en aan de zijkant de temperaturen (bv van 35.0 tot 38.0). Zo had ik het ook gedaan en de gyn vond het helemaal niet raar of zo. Het gaat er toch om dat je het bijhoudt en niet hoe je dat doet!

Terug
Bovenaan