Kan iemand me advies geven ?

<p class="p1" style="margin: 0px 0px 3px; font-stretch: normal; font-size: 22px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto; text-align: left;"> </p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Ik ben een meisje van 19j. </span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Ik heb 3 jaar een relatie met een jongen gehad. En we hadden een kinderwens, dus stopte ik net de pil. Na een jaar proberen im zwanger te raken, maakte hij het uit. </span></p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; min-height: 20.3px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Drie maanden na hij het uit maakte, heb ik seks gehad. We hebben geen condoom gebruikt, en ik zit nog steeds niet aan de anticonceptie, (maar nu heb ik geen kinderwens meer. Maar toen ik thuis kwam, heb ik meteen een ovulatie test gedaan.</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">En die was postitief, en ik ben nu 3 weken overtijd. En heb 3 testen gedaan, en alle 3 negatief. Maar ik heb wel een standaart cyclus. Ik heb 2 dagen een beetje bloed verloren. Maar mormaal ben ik 5 dagen lang hevig ongesteld. </span></p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; min-height: 20.3px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Wie kan mij helpen want ik weet echt niet wat ik er mee aan moet.</span></p>

Wat je het beste kunt doen hangt een beetje af van wat je wilt en de mogelijkheden. Beter had je na die positieve ovulatietest meteen de morningafter pil kunnen halen maar dat is nu te laat. 
Stel dat je zwanger zou zijn, wil je het kindje dan houden en heb je een baan en mogelijkheden om het te bieden wat het nodig heeft? Indien je nog thuis woont en beroep op je ouders zou moeten doen zou ik ze vanaf nu bij de te maken keuzes betrekken. 
Verder lijkt het me hoe dan ook een goed idee als je een afspraak maakt met de huisarts om door te spreken wat nu en wat er mogelijk is. En kaart dan ook even het onderwerp "voorbehoedsmiddelen" aan. Want behalve (ongewenst) zwanger raken kun je op deze manier ook een soa oplopen en dan kun je misschien zelfs nooit meer zwanger raken als je pech hebt. 
Veel succes ermee en denk goed na want het zijn toch echt beslissingen met grote gevolgen die je neemt. 

Terug
Bovenaan