KAN IEMAND ME AUB GERUSTSTELLEN,BEN ERG BANG!!

A

Anoniem

Guest
 hallo allemaal,

gisteren naar de gyn geweest voor mijn controle,ben 38 wk nu.en de baby ligt voor de 2e keer  weer in stuit.
nu ben ik informatie lopen zoeken op internet over stuitligging  en heb het een en ander gelezen,waardoor het zou kunnen komen,en een van die heeft me verschrikkelijk bang gemaakt!! dat het zou ook kunnen doordat de baby een afwijking heeft!!   volgende week moet ik weer naar de gyn,en ik zal ook mijn angst  met hem bespreken.ik ben hierdoor echt erg bang geworden,heb echt spijt dat ik heb lopen googelen.nu ga ik me allen zorgen lopen maken.k hoop gewoon dat alles goed is..kan iemand mij aub gesruststellen!!  alvast bedankt.

groetjes,yos

ongeveer 3 procent van alle kindjes ligt zo vlak voor de bevalling in een stuit. Bij lang niet al die kindjes komt dat door een afwijking. Naar alle waarschijnlijkheid is jouw kindje gewoon lekker eigenwijs.
Als je jezelf toch zo zorgen maakt, gewoon morgen even bellen. Stress is natuurlijk nooit goed voor je kindje!!

gr. Peet
(28+5 wk)

Ben vorige keer zwanger geweest van een stuitligging. Nu is onze Daan 1,5 en een pienter, eigenwijs en vrolijk ventje waar echt niets mee aan de hand is. Maak je alsjeblieft geen zorgen. Sommige kindjes liggen gewoon niet graag met het koppie naar beneden of jouw baarmoeder ligt fijner op die manier. Natuurlijk moet je het met je gyn bespreken maar uit ervaring weet ik dat veel stuitliggers gewone, gezonde kindjes zijn hoor. En niet meer googleen he, want daar word je inderdaad niet altijd beter van.

BEDANKT MEIDEN!!!!!!
IK BEN NU VEEL RUSTIGER GEWORDEN,ERG FIJN!!
IK ZAL ME MAAR GEEN ZORGEN MEER GAAN MAKEN,EN GEWOON GENIETEN VAN DE LAATSTE WEEKJES!!

GROETJES,YOS

Goh, ik had nog nooit gehoord dat een stuitligging komt door een afwijking. Ik wist wel dat het zou kunnen komen door een afwijkende baarmoedervorm, maar dat is niet gevaarlijk voor je kindje.
Ter geruststelling, mijn 1e lag in stuit, vanaf 29 weken, daar kwamen we pas achter tijdens de bevalling. Het is nu een heerlijke, gezonde, eigenwijse, slimme dame van 2 1/2 jaar.
Ik heb trouwens een vaginale stuitbevalling gehad. Onze dochter was 3000 gram, dus niet echt zwaar en had een klein koppie.
Mijn 2e lag trouwens wel met haar koppie naar beneden.
Als je kindje in stuit heeft gelegen dan krijgt het met 3 maanden een echo van de heupen om te controleren of de heupen goed zijn. Was bij onze dochter allemaal goed.
Ik ken trouwens nog meer stuit kindjes, die zijn allemaal gezond.
Over wat voor afwijkingen heb je eigenlijk gelezen?  

Hoi hoi,

Mijn zoon lag een aantal weken voor de bevalling nog steeds in stuit. Die hebben ze toen uitwendig gekeerd. Er is niks mis met het ventje. Loopt al 6 jaar heerlijk vrolijk rond te rennen op de wereld. Hij was gewoon lekker dwars in de baarmoeder hihi.

Veel succes met de bevalling en niet meer googelen...word je vaak niet beter van.

Groetjes Petra

Mijn tweeling lag allebei in stuit, mijn dochter zelfs een maand of 5. Zij had gewoon geen ruimte om te draaien. Dit duidde echter niet op een afwijking.

We wisten dat er wel een risico op een heupafwijking was, als gevolg van de stuitligging. Op het consultatiebureau werd al aangegeven dat bij mijn dochter dit waarschijnlijk het geval zou zijn. Beiden zijn voor een echo geweest en inderdaad had zij een heupafwijking. Het heeft bijna 11 maanden geduurd, maar met een spreidbroekje is dit helemaal goed gekomen. Ze heeft alleen een kleine achterstand hierdoor (ze kroop later en loopt nog niet), maar dit komt vanzelf.

Dus niet te druk maken, dat is nergens voor nodig

Hoi,
mijn zoontje lag ook in een stuit, en ook hij is helemaal gezond. Ondanks dat hij eerder is gehaald (ivm zwangerschapsvergiftiging) is hij kern gezond en is zelfs boven gem. en ook de heupen zijn tiptop in orde.  Hij lag in een stuit omdat ik een afwijkende baarmoeder heb. Nooit geweten. Mijn man is zelf ter wereld gekomen in een voetligging en ook hij is helemaal gezond. Ik hoor het nu eerlijk gezegd ook voor het eerst dat een stuitligging kan voortkomen uit een afwijking van het kind. Toch maar even aan je gyn vragen. En als je screenings (20 wk) echo oke was denk ik dat jij je geen zorgen hoeft te maken.
Heel veel succes!

Terug
Bovenaan